Kluczem jest jakość

Artur Radwan
opublikowano: 16-02-2011, 00:00

Firma myśląca o wzmocnieniu swojej pozycji na rynku i wzroście wartości marki musi wdrożyć system zarządzania jakością. Wymóg ten jest szczególnie istotny dla podmiotów świadczących usługi, w tym również dla przewoźników kolejowych. Wysoki i w pełni profesjonalny standard obsługi pasażerów nie jest jedynym obszarem, gdzie zarządzanie jakością odgrywa decydującą rolę. Z pewnością jest to trudne wyzwanie dla menedżerów spółek kolejowych. Wieloletnie zaniedbania w tym zakresie, a także w inwestycjach muszą być nadrabiane w bardzo szybkim tempie. Wymaga to znacznych środków finansowych, których po prostu brakuje.

Myśląc o zarządzaniu jakością, nie można zapominać o innej ważnej dziedzinie — ekologii. Nowoczesny tabor kolejowy to nie tylko szybki środek transportu umożliwiający podróż w komfortowych warunkach. To również pojazdy szynowe spełniające europejskie normy ochrony środowiska, m.in. poprzez oszczędne zużycie energii elektrycznej. Ekologia stała się jednym z podstawowych kryteriów uwzględnianych przy inwestowaniu w nowe pociągi i elektrowozy bądź w gruntowną modernizację starszych pojazdów.

Zarządzanie jakością to również szansa na przełamanie negatywnych stereotypów społecznych dotyczących kolei. Nie ma innego sposobu, by przekonać Polaków, że kolej naprawdę zmienia się systematycznie na lepsze. Trzeba po prostu sprawić, by mogli się o tym sami przekonać.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Artur Radwan

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu