KNF sypnęła karami

KSA
10-08-2010, 00:00

Nadzorca ukarał akcjonariuszy Rubicon Partners, spółki Integer.pl i Platformy Mediowej Point Group.

Nadzorca ukarał akcjonariuszy Rubicon Partners, spółki Integer.pl i Platformy Mediowej Point Group.

350 tys. zł kar nałożyła łącznie na wczorajszym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF). 50 tys. zł kary otrzymała spółka Integer.pl. Jej przewinienia dotyczyły niedopełnienia obowiązków informacyjnych m.in. wymaganych przepisami raportów bieżących o zawarciu znaczących umów.

KNF pogroziła też palcem Platformie Mediowej Point Group. Spółka musi zapłacić 100 tys. zł, bo dopuściła się "rażącego niedopełnienia obowiązków informacyjnych". Chodzi o nierzetelne sporządzenie raportu dotyczącego przejęcia przez spółkę AWR Wprost — wydawcy tygodnika Wprost. KNF argumentuje, że w raporcie znalazła się informacja mogąca wprowadzić w błąd inwestorów. Chodzi o cytat: według danych cennikowych Expert Monitora (bez uwzględnienia rabatów i autopromocji) w 2009 r. Wprost zarobiło 98,7 mln zł. Nie podano przy tym wyjaśnienia, że nie jest to wynik finansowy AWR Wprost. Nakładając karę na Point Group nadzorca wziął pod uwagę stratę spółki za 2009 r. i I kwartał 2010.

Po 100 tys. zł kary nałożono też na małżeństwo, które w lutym 2009 r. nie poinformowało o przekroczeniu 10 proc. w akcjonariacie Victoria NFI (obecny Rubicon Partners NFI), a w marcu nie poinformowało o zejściach poniżej progów 10 proc. i 5 proc. Nadzorca zarzuca też małżeństwu przekroczenie progu 10 proc. głosów w okresie krótszym niż 60 dni bez ogłoszenia wezwania do sprzedaży lub zamiany akcji. Wiele wskazuje na to, że chodzi o Dawida Sukacza z małżonką, ale rzecznik KNF tego nie potwierdza.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KSA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / KNF sypnęła karami