Czytasz dzięki

Koalicja dobrej woli

Gospodarka powoli się otwiera, kolejne ograniczenia są znoszone, a świat przygotowuje się na funkcjonowanie w „nowej rzeczywistości”. Wbrew pozorom wyzwań nie ubywa, lecz przybywa.

W połowie maja na liczniku akcji „Jesteśmy razem. Pomagamy” było już niemal 48,5 mln zł zadeklarowanej pomocy na wsparcie walki z koronawirusem. Do przedsięwzięcia, które zainicjował Leszek Gierszewski — prezes firmy Drutex, czołowego producenta okien w Europie — przyłączyły się firmy duże i małe. Patronat nad akcją objęła m.in. redakcja „Pulsu Biznesu”.

Deichmann to jedna z wielu organizacji, która postanowiła wesprzeć polską służbę zdrowia w walce z koronawirusem. Firma ofiarowała 1500 par butów na rzecz akcji „Jesteśmy Razem. Pomagamy".
Wyświetl galerię [1/7]

Deichmann to jedna z wielu organizacji, która postanowiła wesprzeć polską służbę zdrowia w walce z koronawirusem. Firma ofiarowała 1500 par butów na rzecz akcji „Jesteśmy Razem. Pomagamy".

Zobacz także

— Nadal jesteśmy „na froncie”, więc skupiamy się na tu i teraz, by docierać z pomocą do najbardziej potrzebujących, a potrzeby są znaczne. Dzięki naszemu modus operandi możemy pomagać potrzebującym w całej Polsce. Akcja, a w jej ramach fundacja, zgromadziła rzesze ludzi i firm pełnych dobrej woli, którzy angażują się w czynienie dobra. Jedni finansowo, inni własną pracą. „Kapitał dobrych serc” nie powinien zostać zaprzepaszczony, gdy już wygramy z pandemią. Ta dyskusja jest jednak jeszcze przed nami, dziś wszystkie ręce na pokład — podkreśla mecenas Radosław L. Kwaśnicki, koordynator generalny akcji i prezes fundacji.

Przedsiębiorczy efekt domina

W kolejnych tygodniach trwania akcji wydłużała się lista zaangażowanych firm. Obecnie jest już ponad 70 przedsiębiorstw z różnych branż, którym niekiedy na co dzień dość daleko do siebie.

— Inicjatywa tworzy efekt domina, łączy siły firm niezależnie od branży czy skali działania, zwiększając w ten sposób zasięg działań pomocowych — twierdzi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska, producenta rozwiązań smart home.

Firma przekazała pieniądze Instytutowi Matki i Dziecka w Warszawie.

— To naprawdę budujące, że mimo trudnego czasu tyle firm jest gotowych pomagać, by jak najszybciej uporać się z pandemią. Razem możemy więcej — twierdzi Przemysław Borek, prezes firmy Pekabex, wytwórcy konstrukcji prefabrykowanych.

Pomagają, jak mogą

Adam Uszpolewicz, prezes firmy ubezpieczeniowej Aviva, docenia natomiast różnorodność graczy, którzy znaleźli się w składzie drużyny akcji „Jesteśmy razem. Pomagamy”. Uważa, że to inspirujące i pełne dobrych pomysłów grono ludzi.

— Pomagamy utrzymać polisy klientom, którzy mają kłopoty finansowe, przez prolongaty składek i płatność w ratach. Preferencyjnie obsługujemy pracowników ochrony zdrowia. Bezpłatnie ubezpieczyliśmy na życie 29 tys. medyków na czas walki z epidemią, a wartość pomocy dla PCK przekroczyła 1 mln złotych — wymienia Adam Uszpolewicz.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Aviva pomaga przez ubezpieczenia, Deichmann ofiarował 1500 par butów, a Benefit Systems przekazuje fundacji określoną kwotę z każdego odwieszonego karnetu do klubu fitness w ramach platformy Yes2move.com.

— Epidemia uczy pokory i szybko weryfikuje, czy organizacje potrafią w krótkim czasie dostosować się do nowych warunków, jednocześnie będąc otwarte na potrzeby klientów czy partnerów — ocenia Bartosz Józefiak, członek zarządu Benefit Systems, który jest także członkiem rady fundacji „Jesteśmy Razem. Pomagamy”.

Co czeka nas w najbliższej przyszłości? Służba zdrowia musi być przygotowana na niewiadomą również w postaci ewentualnej drugiej fali zachorowań na jesieni.

Kluczowe wyzwania

— Najważniejsze dla liderów są obecnie decyzyjność, pokora i otwarta głowa, by uczyć się od innych i szybko reagować na sytuację z wieloma niewiadomymi. Aktualny kryzys różni się od innych z przeszłości, bo dotyka wszystkich. Ma to także pozytywny aspekt, ponieważ można się uczyć od innych i powielać dobre rozwiązania — uważa Piotr Dziwok, prezes Shell Polska.

Energetyczny koncern angażował się globalnie, ale też lokalnie. W Polsce przekazał m.in. kilkanaście tysięcy specjalistycznych masek filtrujących, wspólnie z Hyundai Motor Poland wsparł szpital MSWiA w Warszawie, zapewniając paliwo do wypożyczonych aut, a także oferował służbom pracującym w czasie pandemii darmową kawę i herbatę na stacjach. Dariusz Mańko, prezes Grupy Kęty, która wraz ze spółkami zależnymi Aluprof i Alupol Packaging przekazała na wsparcie środowiska medycznego 600 tys. zł i przyłbice produkowane we własnych zakładach, uważa, że słowem kluczem będzie dywersyfikacja. Dotyczyć ma klientów, dostawców, surowców. Dywersyfikacja sprawdziła się w akcji pomocowej przedsiębiorców, ale sprawdza się też w biznesie, szczególnie w czasie kryzysu.

— Znaleźliśmy się w nieoczekiwanej i nieprzewidywalnej sytuacji społecznej i gospodarczej. Więcej firm będzie się koncentrowało na rozwiązaniach informatycznych, pozwalających na szybkie przetransformowanie biznesu w miarę potrzeb i sytuacji — mówi Dariusz Mańko.

Na rynku nie brakuje głosów, że nigdy nie będzie już tak jak dawniej. Biznes też wkracza w nową erę, w której współpraca może być na wagę złota.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane