Kobiety ruszyły na szkolne zakupy

W tym roku polska rodzina przeznaczy na wyprawkę szkolną średnio 1718 zł, a ponad dwie trzecie tej sumy pochłoną ubrania, buty oraz przybory szkolne — wynika z pierwszej polskiej edycji raportu Deloitte „Wyprawka szkolna 2019”.

51 proc. rodziców zamierza przeznaczyć na wyprawkę tyle ile w ubiegłym roku. W przypadku jednej trzeciej będzie to więcej, a 18 proc. planuje wydać mniej niż przed rokiem. Główne powody wyższych wydatków Polacy upatrują we wzroście cen (64 proc. badanych) i rosnących potrzebach dzieci (49 proc. badanych). Za zakup wyprawek szkolnych odpowiedzialne są przede wszystkim kobiety.

Jedyną kategorią, w którą bardziej angażują się mężczyźni, są pakiety danych do urządzeń cyfrowych, w tym abonamenty sieci komórkowych bądź dostęp do internetu. W badaniu Deloitte udział wzięło 1009 rodziców dzieci w wieku 6–19 lat.

56 proc. - tylu Polaków zdecyduje się na zakup szkolnej wyprawki w danym sklepie z powodu wygody...

60 proc. - tylu z nas najchętniej podczas kompletowania zakupów szkolnych odwiedzi księgarnie stacjonarne...

43 proc. - tylu rodziców ruszy na zakupy szkolne w pierwszych dwóch tygodniach sierpnia. Na wrzesień zostawi to sobie 2 proc. z nich.

54 proc. ...a tylu z powodu konkurencyjnych cen.

57 proc. ...a tylu dyskonty. Przy czym dyskonty są chętniej wybierane przez kobiety. Mężczyźni preferują hipermarkety — prawdopodobnie, by wszystko kupić w jednym miejscu.

23 dni - to średni czas kompletowania szkolnej wyprawki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy