51 proc. rodziców zamierza przeznaczyć na wyprawkę tyle ile w ubiegłym roku. W przypadku jednej trzeciej będzie to więcej, a 18 proc. planuje wydać mniej niż przed rokiem. Główne powody wyższych wydatków Polacy upatrują we wzroście cen (64 proc. badanych) i rosnących potrzebach dzieci (49 proc. badanych). Za zakup wyprawek szkolnych odpowiedzialne są przede wszystkim kobiety.
Jedyną kategorią, w którą bardziej angażują się mężczyźni, są pakiety danych do urządzeń cyfrowych, w tym abonamenty sieci komórkowych bądź dostęp do internetu. W badaniu Deloitte udział wzięło 1009 rodziców dzieci w wieku 6–19 lat.
56 proc. - tylu Polaków zdecyduje się na zakup szkolnej wyprawki w danym sklepie z powodu wygody...
60 proc. - tylu z nas najchętniej podczas kompletowania zakupów szkolnych odwiedzi księgarnie stacjonarne...
43 proc. - tylu rodziców ruszy na zakupy szkolne w pierwszych dwóch tygodniach sierpnia. Na wrzesień zostawi to sobie 2 proc. z nich.
54 proc. ...a tylu z powodu konkurencyjnych cen.
57 proc. ...a tylu dyskonty. Przy czym dyskonty są chętniej wybierane przez kobiety. Mężczyźni preferują hipermarkety — prawdopodobnie, by wszystko kupić w jednym miejscu.
23 dni - to średni czas kompletowania szkolnej wyprawki.