Jak podaje "Dziennik Gazeta Prawna", superszybka kolej ma połączyć Warszawę i Łódź z Poznaniem i Wrocławiem w 2020 roku. Nowa 540-km linia to superinwestycja. Podobnej w Polsce jeszcze nie realizowano. Według pierwszych szacunków łączny koszt budowy torów i zakupu 35 pociągów rozwijających prędkość 360 km/h pochłonie 26 mld zł.
Od 2008 roku, w którym rząd zdecydował o budowie kolei dużych prędkości, niewiele się działo. Teraz prace wreszcie mają przyspieszyć, czytamy w dzienniku.
– Autor studium wykonalności zostanie wybrany na początku przyszłego roku. W 2011 roku planujemy prezentację wyników – zapowiada Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury.
Dziś (poniedziałek 23 listopada) do Warszawy zjadą szefowie europejskich kolei, którzy będą dyskutować o polskim projekcie. Przy tej okazji może dojść do rozmów z potencjalnymi wykonawcami studium - informuje DGP.
