Komozja ozdobi giełdę

SG
opublikowano: 18-12-2007, 00:00

Do końca roku firma stanie się spółką akcyjną. W I kwartale przyszłego wejdzie na New Connect.

Do końca roku firma stanie się spółką akcyjną. W I kwartale przyszłego wejdzie na New Connect.

Komozja, producent ozdób świątecznych, na przełomie stycznia i lutego przeprowadzi ofertę prywatną, z której chce uzyskać od 6 do 9 mln zł. Zamierza zwiększyć moce produkcyjne. W grę wchodzą także przejęcia.

— Do Ameryki Północnej trafia 60 proc. naszej sprzedaży, a do Rosji — 30 proc. Chcemy wzmocnić naszą sprzedaż głównie w USA i oferować tam usługi projektowe czy serwisu oraz aktywniej pozyskiwać klientów detalicznych. W sprawie przejęć rozglądamy się na rynkach polskim, czeskim i niemieckim. Interesują nas firmy z silną marką na globalnym rynku ozdób lub ofertą, która uzupełni naszą — wyjaśnia Wiesław Skrobowski, członek zarządu Komozji.

Firma chce rozszerzać portfolio o ozdoby na różne okazje.

— W kulturze anglosaskiej jest nawet osiem świąt w roku, kiedy możemy trafić z naszą ofertą, chociażby walentynki. Chcemy też rozszerzyć ofertę ozdób kolekcjonerskich — mówi wiceprezes.

Ostatnio przychody ze sprzedaży wynosiły 10-12 mln zł, a zysk netto w ubiegłym roku wyniósł 1 mln zł.

— Szacujemy, że tegoroczny zysk będzie o połowę większy. Dzięki nowej strategii będziemy rosnąć o kilkadziesiąt procent rocznie — uważa członek zarządu.

Rekordowo słaby dolar nie zagraża zyskowności spółki.

— Skoncentrowaliśmy się na segmencie premium , który jest najbardziej marżowy. Obniżamy koszty działalności i podnosimy ceny naszych wyrobów — zapewnia Wiesław Skrobowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: SG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu