"W Polsce, wolumeny piwa spadły o 10% wobec wyjątkowo mocnych wyników poprzedniego roku, związanych z turniejem Euro 2012, oraz ze względu na niekorzystne warunków pogodowe w pierwszym kwartale tego roku finansowego" - czytamy w komunikacie.
SABMiller zwraca uwagę, że cały rynek w Polsce rozwijał się słabo - ze względu na gorsze nastroje konsumentów oraz wzmożoną konkurencję. Na wyniki koncernu wpłynęły też zapasy zgromadzone pod koniec poprzedniego roku finansowego, przed marcową podwyżką.
"Wolumeny Tyskiego i Lecha spadły po zakończonych sukcesem kampaniach reklamowych w poprzednim roku. Żubr osiągał dobre wyniki w kategorii popularnych piw (mainstream category), dzięki efektywnym działaniom promocyjnym" - czytamy dalej.
EBITA spadła w rezultacie m.in. spadku wolumenu oraz zwiększonych nakładów na promocję i kampanie reklamowe, podano także.
SABMiller to jeden z największych producentów piwa na świcie, dysponujący ponad 200 markami i zatrudniający 70 tys. pracowników w ponad 75 krajach. Do koncernu należą m.in. takie marki ja Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft czy Grolsch. Do SABMiller należy również polska Kompania Piwowarska, która ma w portfelu m.in. piwa Tyskie, Lech i Żubr.
Kompania Piwowarska sprzedała o 10 proc. mniej piwa
Sprzedaż piwa w należącej do koncernu SABMiller Kompanii Piwowarskiej (m.in. marki Tyskie, Lech, Żubr) spadła o 10% r/r w ujęciu wolumenowym w I poł. roku finansowego (kwiecień-wrzesień 2013), w związku z przede wszystkim wysoką sprzedażą piwa w ubiegłym roku z Euro 2012, wynika z materiałów koncernu.