Kompania proponuje Beck sa
NAJPIERW HANDEL: Kompania Piwowarska na razie zamierza sprzedawać Beck sa. Według prezesa Pawła Sudoła, w przyszłości możliwa będzie produkcja tej marki przez Kompanię. fot. ARC
Kompania Piwowarska, w skład której wchodzą Browary Tyskie i Lech, będzie sprzedawać piwo marki Beck s — najbardziej znany eksportowy produkt niemieckich piwowarów. Umowę na jego wyłączną dystrybucję w Polsce firma podpisała z niemieckim browarem Beck & Co.
— Na początku będziemy sprzedawać przez naszą sieć dystrybucji kilka tys. hektolitrów piwa miesięcznie, czyli kilkadziesiąt tysięcy rocznie. Technologicznie jesteśmy przygotowani do tego, aby w przyszłości produkować piwo tej marki. Kiedy do tego dojdzie, nie wiadomo. Na razie trzeba wysondować rynek — powiedział Paweł Sudoł, prezes Kompanii Piwowarskiej.
Plany zrealizowane
W tan sposób Kompania Piwowarska, kontrolowana w 54 proc. przez South African Breweries (czwartego producenta piwa na świecie), zgodnie z wcześniejszymi, opisywanymi przez nas zapowiedziami, wprowadzi do swojego asortymentu piwo z grupy „top”. Według Gštz-Michaela Mźllera, Kompania Piwowarska jest dla firmy Beck doskonałym partnerem, z silną pozycją na rynku i rozbudowaną ogólnopolską siecią dystrybucji.
Silny partner
Beck s jest najbardziej znaną na świecie niemiecką marką piwną. Jej roczny eksport wynosi 2,5 mln hektolitrów (33 proc. piwa eksportowanego z Niemiec). Głównymi rynkami, na które trafia piwo marki Beck s, są USA, Wielka Brytania oraz Włochy.
Kompania Piwowarska zajmuje na polskim rynku drugą pozycję po Grupie Żywiec. W ubiegłym roku Kompania wyprodukowała 4,1 mln hektolitrów piwa. W tym roku sprzedaż ma wzrosnąć o 10 proc., do 4,1 mln hl. Po pięciu miesiącach tego roku Kompania Piwowarska sprzedała ponad 1,67 mln hektolitrów piwa, co dało jej ponad 20-procentowy udział w rynku.