Komputerowcy są dobrej myśli

KL
opublikowano: 30-12-2009, 00:00

Sprzedawcy IT spodziewają się w 2010 r. znacznego odbicia. Jego motorem będą notebooki i Windows 7.

Sprzedawcy IT spodziewają się w 2010 r. znacznego odbicia. Jego motorem będą notebooki i Windows 7.

Firmy działające w branży komputerowej wolałyby jak najszybciej zapomnieć o 2009 r. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez ABC Data, największego polskiego dystrybutora IT. Wzięło w nim udział prawie 2 tys. resellerów, którzy sprzedają sprzęt odbiorcom końcowym (przedstawiciele sklepów tradycyjnych największe sieci handlowe, sklepy internetowe, hurtownie IT).

Lista winnych

Ankietowani uznali, że mijający rok był dla nich słaby. Zauważyli co prawda ożywienie w drugiej połowie roku, ale dla zdecydowanej większości sytuacja nie zmieniła się lub zaszły zmiany na gorsze. Na poziomie makro najbardziej dotknęły ich: spowolnienie gospodarcze, niestabilna sytuacja na rynku walut i osłabienie popytu. Wewnętrzne problemy branży to przede wszystkim duża konkurencja ze strony sklepów internetowych, porównywarek cen czy serwisów aukcyjnych, na których sprzedawcy stosują dumping cenowy.

Za najważniejsze wydarzenia dla branży w mijającym roku uznano premierę Windows 7, bankructwa dużych firm, takich jak Pronox i Techmex, a także wprowadzenie produktów firmy Dell do polskiej dystrybucji przez ABC Data.

Większość ma rację

Polscy sprzedawcy IT mają nadzieję, że 2010 r. będzie już znacznie lepszy. Wzrost sprzedaży przewiduje aż 85 proc. badanych. Prawie połowa sądzi, że wzrost w porównaniu z 2009 r. wyniesie między 10 a 25 proc. Wśród produktów, które będą się najlepiej sprzedawać, wymieniane są laptopy (aż 48 proc. wskazań), oprogramowanie i netbooki. W przypadku software’u hitem będzie Windows 7.

Badanie ABC Data to kolejna prognoza wzrostu dla branży sprzętu IT. Tomasz Klekowski, szef Intela na Europę Środkową i Wschodnią, mówił na naszych łamach, że jego firma spodziewa się w 2010 r. powrotu do wzrostu. Jeden z powodów to konieczność wymiany sprzętu przez przedsiębiorstwa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane