Komputerowcy są dobrej myśli

KL
opublikowano: 30-12-2009, 00:00

Sprzedawcy IT spodziewają się w 2010 r. znacznego odbicia. Jego motorem będą notebooki i Windows 7.

Sprzedawcy IT spodziewają się w 2010 r. znacznego odbicia. Jego motorem będą notebooki i Windows 7.

Firmy działające w branży komputerowej wolałyby jak najszybciej zapomnieć o 2009 r. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez ABC Data, największego polskiego dystrybutora IT. Wzięło w nim udział prawie 2 tys. resellerów, którzy sprzedają sprzęt odbiorcom końcowym (przedstawiciele sklepów tradycyjnych największe sieci handlowe, sklepy internetowe, hurtownie IT).

Lista winnych

Ankietowani uznali, że mijający rok był dla nich słaby. Zauważyli co prawda ożywienie w drugiej połowie roku, ale dla zdecydowanej większości sytuacja nie zmieniła się lub zaszły zmiany na gorsze. Na poziomie makro najbardziej dotknęły ich: spowolnienie gospodarcze, niestabilna sytuacja na rynku walut i osłabienie popytu. Wewnętrzne problemy branży to przede wszystkim duża konkurencja ze strony sklepów internetowych, porównywarek cen czy serwisów aukcyjnych, na których sprzedawcy stosują dumping cenowy.

Za najważniejsze wydarzenia dla branży w mijającym roku uznano premierę Windows 7, bankructwa dużych firm, takich jak Pronox i Techmex, a także wprowadzenie produktów firmy Dell do polskiej dystrybucji przez ABC Data.

Większość ma rację

Polscy sprzedawcy IT mają nadzieję, że 2010 r. będzie już znacznie lepszy. Wzrost sprzedaży przewiduje aż 85 proc. badanych. Prawie połowa sądzi, że wzrost w porównaniu z 2009 r. wyniesie między 10 a 25 proc. Wśród produktów, które będą się najlepiej sprzedawać, wymieniane są laptopy (aż 48 proc. wskazań), oprogramowanie i netbooki. W przypadku software’u hitem będzie Windows 7.

Badanie ABC Data to kolejna prognoza wzrostu dla branży sprzętu IT. Tomasz Klekowski, szef Intela na Europę Środkową i Wschodnią, mówił na naszych łamach, że jego firma spodziewa się w 2010 r. powrotu do wzrostu. Jeden z powodów to konieczność wymiany sprzętu przez przedsiębiorstwa.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane