Komputronik chwali się marżami

DI, PAP
opublikowano: 05-12-2011, 15:12

Komputronik osiąga w III kwartale roku obrotowego 2011/2012 marże wyższe niż przeciętnie, co jest wynikiem spadku podaży części komputerowych, na który spółka zareagowała na czas.

Komputronik pomimo niekorzystnego wpływu wyceny instrumentów finansowych, która znacząco wpłynęła na zysk netto grupy po I półr., podtrzymuje prognozy skonsolidowanych wyników finansowych na ten rok obrotowy - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki.

"Dobrze odnosimy się do wyników III kwartału naszego roku obrotowego, w którym realizujemy ponadprzeciętne marże. Jest to związane z powodzią w Tajlandii, która spowodowała istotne zmniejszenie podaży części komputerowych, na które, dzięki szybkim działaniom, zareagowaliśmy na czas. Spodziewamy się utrzymania efektu podwyższonych marż do stycznia" - powiedział prezes spółki Wojciech Buczkowski.

Buczkowski poinformował, że skonsolidowany zysk netto spółki za pierwsze półrocze, jest w dużej mierze wypadkową 5 mln zł straty wygenerowanej na wycenie związanej z umową inwestycyjną z Clean & Carbon Energy.

"Wycena ta nie będzie miała wpływu na nasze przyszłe wyniki finansowe, a w drugiej połowie roku obrotowego przykryjemy stratę z pierwszego półrocza zyskami z działalności operacyjnej" - wyjaśnił prezes.

W pierwszej połowie roku obrotowego 2011/2012 grupa Komputronik przy 447,7 mln zł przychodów ze sprzedaży wygenerowała 12,12 mln zł EBITDA i 1,55 mln zł zysku netto.

Spółka podtrzymuje prognozy skonsolidowanych wyników finansowych na rok obrotowy, który rozpoczął się 1 kwietnia 2011 r. i potrwa do 31 marca 2012 r.

"Podtrzymujemy prognozy wyników finansowych tym bardziej, że drugie półrocze naszego roku obrotowego jest dla nas historycznie lepsze" - powiedział dyrektor finansowy spółki Krzysztof Nowak. "Jesteśmy pewni przebicia 1 mld zł przychodów w tym roku obrotowym" - dodał.

Prognoza skonsolidowanych wyników Komputronika na bieżący rok obrotowy to osiągnięcie przychodów na poziomie 1,02 mld zł, EBITDA w wysokości 26,9 mln zł oraz 14,6 mln zł zysku netto.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Strategia Komputronika na najbliższy okres zakłada m.in. rozwój sprzedaży internetowej i optymalizację sieci sprzedaży.

"Nasza strategia na najbliższy okres w segmencie sprzedaży detalicznej zakłada m.in. rozwój projektów e-commerce i optymalizację sieci sprzedaży, którą realizujemy poprzez pilne przyglądanie się części salonów, gdzie jest podejrzenie efektu kanibalizacji. Myślimy też nad wprowadzaniem w niektórych placówkach modelu ajencyjnego" - powiedział prezes.

"Chcemy też wykorzystywać salony do nowych projektów, polegających na współpracy ze sklepami internetowymi z innej branży, oferowaniu nowych produktów lub usług. W tym półroczu dzięki oferowaniu usług w salonach udało nam się zwiększyć średnią marżę o 4 proc." - dodał.

Spółka chce zwiększyć swój udział w sektorze zamówień publicznych.

"Wolimy współpracować z sektorem prywatnym, ale chcemy też silniej być obecni w przetargach publicznych, głównie samorządowych. Chcemy stworzyć zespół osób, który będzie się tym zajmował" - powiedział Buczkowski.

Prezes poinformował też, że spółka prowadzi rozmowy z operatorem telekomunikacyjnym w sprawie współsubsydiowania kart podarunkowych dla klientów.

"Takie karty klienci telekomu mogliby zrealizować w naszych sklepach. Jest to jeden z naszych projektów, które prowadzimy w sektorze B2B" - wyjaśnił.

Dodał, że projekty sprzedaży biznesowej są obecnie w znacznej mierze realizowane przez spółki specjalistyczne, takie jak m.in. KEN Technologie Informatyczne (outsourcing druku) i Movity (obieg dokumentów), które zostały wydzielone z grupy.

Obecny udział segmentu biznesowego w obrotach grupy, Buczkowski ocenił na 14 proc.

Prezes uważa, że na koniec roku obrotowego 2011/2012 udział sprzedaży eksportowej w przychodach grupy może wynieść 15-20 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane