Komputronik doda gazu notebookom

ZK
opublikowano: 02-05-2008, 00:00

Więcej sklepów o większej efektywności — tego od Karena oczekuje Komputronik, który przejął nad nim kontrolę operacyjną.

Więcej sklepów o większej efektywności — tego od Karena oczekuje Komputronik, który przejął nad nim kontrolę operacyjną.

Rada nadzorcza Karenu Notebook, dystrybutora laptopów, odwołała z funkcji prezesa Zbigniewa Gzyla i wybrała na to stanowisko Jacka Piotrowskiego. To wiceprezes Komputronika. Ta spółka niedawno kupiła 52,4 proc. akcji Karena. W ten sposób poznański dostawca sprzętu komputerowego, jeden z największych graczy na krajowym rynku, przejął kontrolę operacyjną nad dystrybutorem. Czy to oznacza poważne zmiany?

— O zmianach w strategii poinfomujemy w aneksie do prospektu — zapowiada Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.

Ponieważ Karen jest w trakcie emisji akcji, o szczegółach mówić nie może. Ujawnia jedynie, że Komputronik przede wszystkim stawia na intensywną ekspansję w zakresie sprzedaży. Karen ma obecnie 108 placówek. Poprzedni prezes sugerował wcześniej, że przy 150 salonach sieć osiągnie poziom nasycenia.

— Będzie więcej sklepów. Pan Jacek Piotrowski także w Komputroniku odpowiedzialny jest właśnie za sprzedaż — zapowiada Wojciech Buczkowski.

Drugim elementem jest zwiększenie efektywności każdej placówki. Zdaniem nowego właściciela, to ciągle słaba strona Karena. Ten w 2007 r. miał 139 mln zł przychodów i 1,67 mln zł zysku.

Komputronik dwa tygodnie temu, po przejęciu Karena, podwyższył prognozy finansowe na 2008 r.: sprzedaży o 180 mln zł i zysku o 2,7 mln zł. Czy to wyraz oczekiwań względem nowej firmy w grupie? Przy czym trzeba założyć, że po kończącym się dzisiaj wezwaniu Komputronik będzie mieć maksymalnie 66 proc. akcji Karena, czyli że 2,7 mln zł zysku dla dominującego akcjonariusza oznacza około 4 mln zł zysku dla całego Karena.

— Błąd tych obliczeń nie jest duży, ale nie podajemy prognoz dla spółek zależnych — twierdzi Jacek Piotrowski.

Podwyższenie prognoz obejmuje także grudniowe przejęcie 80 proc. KEN Technologie. Ta firma miała w zeszłym roku 27 mln zł sprzedaży, a w tym ma urosnąć o 30 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ZK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu