Koniec product placement

DI, WirtualneMedia
opublikowano: 05-01-2011, 11:07

Nowe przepisy dot. sponsoringu, product placementu oraz przerywania audycji reklamami wprowadzi przyjęty przez rząd projekt noweli ustawy o radiofonii i telewizji – donoszą WirtualneMedia. Projekt dostosowuje polskie prawo do unijnej dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych. Polska ma już roczne opóźnienie w dostosowaniu - termin na to minął 19 grudnia 2009 r.

Co się zmieni? Zakazane będą przerywanie serwisów informacyjnych i audycji dla dzieci reklamami. Projekt wprowadzi zakaz nadawania ukrytych przekazów handlowych, podobnie jak to ma miejsce w przypadku obowiązującego obecnie przepisu dotyczącego zakazu ukrytej reklamy. „Przerwa między kolejnymi blokami reklamowymi w audycji w programie telewizyjnym ma wynosić 20 minut, natomiast w programie radiowym - 10 minut. Filmy fabularne i telewizyjne będą mogły być przerywane co 30 minut. Zakaz przerywania reklamami obejmie: serwisy informacyjne i magazyny na temat aktualnych wydarzeń, audycje o treści religijnej, audycje publicystyczne i dokumentalne krótsze niż 30 minut oraz audycje przeznaczone dla dzieci” – wyliczają WirtualneMedia.

Na tym nie koniec - zakazany ma być również product placement, czyli lokowanie produktów (ukryta reklamę produktu, eksponowanie go np. w serialach) oraz lokowanie tematów. Ma to służyć utrzymaniu niezależności redakcyjnej, swobody twórczej i dziennikarskiej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, WirtualneMedia

Polecane