WARSZAWA (Reuters) - Jeden z największych konkurentów stworzonego przez BRE Bank wirtualnego mBanku, konto Inteligo, przyciągnęło w ciągu pierwszych siedmiu tygodni działalności 23 tysiące klientów.
"Otworzyliśmy konta dla 23.000 klientów, a suma aktywów złożonych na ich kontach wynosi 30 milionów złotych i ciągle rośnie" - powiedział w środę dziennikarzom Andrzej Klesyk z zarządu Bankgesellschaft Berlin Polska, który wspólnie z Inteligo Financial Sevices stworzył konto Inteligo.
Udziałowcami Inteligo Financial Services są niemiecki Bankgesellschaft Berlin AG oraz fundusz Inteligo Group.
"Sukces przerósł nasze oczekiwania" - dodał.
Klesyk spodziewa się, że do maja przyszłego roku konta Inteligo powinno otworzyć 150.000 klientów, a ich depozyty powinny osiągnąć 400-500 milionów złotych.
Na uruchomienie Inteligo obie instytucje przeznaczyły do tej pory 11 milionów euro, a w ciągu 2,5 roku wydadzą kolejne 30-50 milionów dolarów, powiedział Klesyk.
Inteligo zachęca osoby prywatne i prowadzące działalność gospodarczą wysokim oprocentowaniem (ROR 17,8 procent rocznie) oraz dostępem do konta m.in. przez Internet i telefon.
Największymi konkurentami Inteligo są wirtualne banki - mBank i Volkswagen Bank Direct. Należący do BRE mBank zgromadził 440 milionów złotych depozytów na ponad 75 tysiącach rachunków. Volkswagen Bank Direct podawał pod koniec marca, że chce mieć do końca roku nawet 150.000 klientów.
((Olga Markiewicz, Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))