WARSZAWA (Reuters) - Jeden z największych konkurentów stworzonego przez   BRE Bank wirtualnego mBanku, konto Inteligo, przyciągnęło w ciągu pierwszych   siedmiu tygodni działalności 23 tysiące klientów.  
    "Otworzyliśmy konta dla 23.000 klientów, a suma aktywów złożonych na ich   kontach wynosi 30 milionów złotych i ciągle rośnie" - powiedział w   środę dziennikarzom Andrzej Klesyk z zarządu Bankgesellschaft Berlin Polska,   który wspólnie z Inteligo Financial Sevices stworzył konto Inteligo.   
    Udziałowcami Inteligo Financial Services są niemiecki Bankgesellschaft  Berlin AG oraz fundusz Inteligo Group.  
    "Sukces przerósł nasze oczekiwania" - dodał. 
    Klesyk spodziewa się, że do maja przyszłego roku konta Inteligo powinno   otworzyć 150.000 klientów, a ich depozyty powinny osiągnąć 400-500   milionów złotych.  
    Na uruchomienie Inteligo obie instytucje przeznaczyły do tej pory 11  milionów euro, a w ciągu 2,5 roku wydadzą kolejne 30-50 milionów dolarów,   powiedział Klesyk.  
    Inteligo zachęca osoby prywatne i prowadzące działalność gospodarczą  wysokim oprocentowaniem (ROR 17,8 procent rocznie) oraz dostępem do konta   m.in. przez Internet i telefon.  
    Największymi konkurentami Inteligo są wirtualne banki - mBank i  Volkswagen Bank Direct. Należący do BRE mBank zgromadził 440 milionów   złotych depozytów na ponad 75 tysiącach rachunków. Volkswagen Bank Direct   podawał pod koniec marca, że chce mieć do końca roku nawet 150.000 klientów.  
    ((Olga Markiewicz, Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48  22 653 9780, [email protected]))