Kontrowersyjna promocja

Marcin Gesing
22-01-2004, 00:00

Stołeczna gazeta wyśle do kiosków agentów, którzy nagrodzą lojalnych sprzedawców prasy. Konkurenci protestują.

Od 15 stycznia „Życie Warszawy”, które broni się przed konkurencją innego „Życia” (z kropką), jest sprzedawane po 1 zł, czyli dwa razy taniej niż dotychczas.

To chyba jednak nie wystarczyło, bo wydawca gazety rozesłał do kioskarzy pismo, w którym zachęca do przyłączenia się do nietypowej promocji. Dariusz Piekarski, prezes Domu Prasowego, czyli wydawcy „Życia Warszawy”, przekonuje kioskarzy w specjalnym piśmie, że każdy z nich może dodatkowo wzbogacić swój portfel.

„Każdy z Państwa może zarobić 100 zł. Wystarczy wyłożyć „Życie Warszawy” w punkcie sprzedaży i na prośbę klienta o gazetę podawać właśnie nasz tytuł. Nasz Tajny Agent odwiedzi każdy współpracujący z nami punkt sprzedaży jeden raz w trakcie trwania promocji. Jeżeli spełnią Państwo powyższe warunki, to Agent wręczy Państwu czek na 100 zł” — czytamy w piśmie.

— Nie robimy niczego innego niż producenci płynu do spryskiwaczy na stacjach benzynowych. Uważamy, że lepiej wydać pieniądze na marketing bezpośredni niż reklamę w innych mediach. Może popełniliśmy jakiś błąd? Jeśli tak, to z pomysłu się wycofamy — zapewnia Dariusz Piekarski.

— Metody zastosowane przez „Życie Warszawy” są niezgodne z prawem i naruszają zasady uczciwej konkurencji, dlatego zawiadomiliśmy o tym Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także Izbę Wydawców Prasy i Radę Etyki Mediów — mówi Tomasz Wołek, redaktor naczelny „Życia”.

— To nie tylko naruszenie prawa, ale także zagrożenie dla wolności prasy — komentuje Andrzej Krajewski z Centrum Monitoringu Wolności Prasy, wiceprezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Gesing

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Kontrowersyjna promocja