Kontrowersyjne liczby Orange

KL
opublikowano: 13-11-2007, 00:00

Już ponad 50 proc. firm w Polsce zostało klientami Orange — chwali się operator. Konkurenci wątpią.

Już ponad 50 proc. firm w Polsce zostało klientami Orange — chwali się operator. Konkurenci wątpią.

Centertel prowadzi ostatnio aktywną kampanię swojej oferty komórkowej dla firm. Spółka podaje w niej, że ponad 50 proc. firm w Polsce wybrało sieć Orange. Ty- mi danymi spółka pochwaliła się również wczoraj na konferencji prasowej. Oszacowała je na podstawie badań GfK Polonia dotyczących liczby aktywnych firm. Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Centertela, wyjaśnia, że dane te opierają się na liczeniu numerów REGON, a nie kart SIM należących do firm. Era podaje, że jej udział w rynku biznesowym określany jest jako „bardzo dobry” i wynosi około 36 proc.

— Dane podawane przez Orange nie oznaczają, że ten operator ma połowę rynku biznesowego — wyjaśnia Marcin Zdunek, z-ca dyrektora departamentu strategii marketingowej dla biznesu w Polkomtelu.

Według jego szacunków, cały rynek biznesowy to około 5 mln kart SIM i nie ma na nim wyraźnego lidera.

— Mogę stwierdzić, że Plus jest liderem na rynku średniich i duźych firm oraz konkuruje z Orange i Erą na rynku małych firm. Gdyby stosować metodologię, na którą powołuje się Orange, okazałoby się, że rynek ma co najmniej 120 proc. — mówi Marcin Zdunek.

Wynika to z tego, że część firm korzysta z usług więcej, niż jednego operatora. W badaniach opartych na REGON takie przedsiębiorstwa stanowią „aktywa” dwóch lub trzech operatorów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy