Korzystny outsourcing

Artur Kucharski
opublikowano: 15-06-2005, 00:00

W jakich sytuacjach opłaca mi się outsourcing?

- Proces outsourcingu, czyli przekazania do realizacji określonych funkcji biznesowych wyspecjalizowanym spółkom, wydaje się nieunikniony. Wynika to z „wrodzonej” nieefektywności pewnych zadań biznesowych przedsiębiorstwa. Dla przykładu: efektywność własnej sieci logistycznej producenta większości typów produktów praktycznie nigdy nie dorówna efektywności sieci wyspecjalizowanej spółki. U producenta np. zawsze będą się pojawiać istotne kłopoty z zapewnieniem ładunku na trasie powrotnej. Wyspecjalizowana spółka ma większe możliwości łączenia zleceń, przez co potrafi ograniczyć liczbę pustych przebiegów, a w efekcie obniżyć koszty transportu. Przejawy takich „wrodzonych” nieefektywności własnej funkcji można mnożyć.

Outsourcing funkcji pomocniczych, jak ochrona mienia, utrzymanie czystości, obsługa procesów w obszarze rachunkowości czy HR (naliczanie wynagrodzeń) to coraz odważniej wykorzystują polscy przedsiębiorcy. Outsourcing w ramach działalności podstawowej jest natomiast stosunkowo rzadki.

Los outsourcingu wydaje się już jednak przesądzony. Przy utrzymaniu odpowiedniej jakości produktu uzyskiwanego z wydzielanej funkcji, na odpowiednim etapie rozwoju infrastruktury rynkowej dla tego typu usług, korzyści z outsourcingu dla większości przedsiębiorców zdecydowanie górują nad ewentualnym ryzykiem związanym z tym procesem.

Artur Kucharski wicedyrektor w zespole optymalizacji wyników PricewaterhouseCoopers

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Artur Kucharski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Kariera / Korzystny outsourcing