Kowalski chce dotknąć towar

opublikowano: 15-04-2019, 22:00

W e-sklepach zostawimy w tym roku 50 mld zł — szacuje portal Interaktywnie.com. 49 proc. Polaków robi regularnie zakupy online — wynika z sondażu Ecommerce Europe i SAP.

Według innego badania SAP taki sam odsetek Kowalskich chce testować produkty „na żywo”, zanim zamówi je w sieci. Pod tym względem wyprzedzają nas tylko Rosjanie (56 proc.). Fizyczny kontakt z towarem ma dużo mniejsze znaczenie dla Niemców (29 proc.), Brytyjczyków (34 proc.) i Francuzów (38 proc.). Z uwagi na polskie upodobania priorytetem staje się budowa spójnych doświadczeń klientów — niezależnie jak i gdzie kupują (przez internet, mobilnie, za pośrednictwem botów, w sklepie tradycyjnym). Warto np. stosować wspólną politykę cenową we wszystkich kanałach sprzedaży — czterech na 10 respondentów rezygnuje z zakupu, jeśli ten sam artykuł ma inną cenę w stacjonarnej placówce, a inną w e-commerce. Największą zachętą do kupna jest natomiast ścieżka wymiany lub zwrotu towaru — zwraca na to uwagę 62 proc. ankietowanych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu