Krajowy e-sport rośnie w siłę

Karol JedlińskiKarol Jedliński
opublikowano: 2017-04-12 22:00
zaktualizowano: 2017-04-12 19:24

Kolejki na kilka tysięcy osób przed katowickim spodkiem podczas rozgrywanych tam zawodów e-sportowych

Kolejki na kilka tysięcy osób przed katowickim spodkiem podczas rozgrywanych tam zawodów e-sportowych — to obrazek powtarzający się co roku. Jednak według raportu PayPala i SuperDaty, w kontekście europejskiego rynku e-sportu wciąż jesteśmy marginesem.

Bloomberg

Według prognoz, w 2018 r. przychody z tego typu działalności w Polsce będą stanowić zaledwie nieco ponad 3 proc. wszystkich przychodów w skali kontynentu. Z drugiej strony biało-czerwoni fani oglądania drużynowych strzelań dopiero nabierają konsumenckiej siły: według badań niemal 50 proc. e-sportowych kibiców nie ukończyła jeszcze 25. roku życia.

— To świadczy o tym, że e-sport w Polsce ma wielki potencjał — uważa Matt Komorowski, dyrektor zarządzający PayPala w północnej i centralnej Europie. W tym roku liczba fanów e-sportu w Polsce ma skoczyć o niemal 30 proc. — do 700 tys. osób.

850 tys. osób Tak liczna ma być widownia e-sportu w Polsce w 2018 r., co oznacza wzrost o 20 proc. r/r…

11,4 mln USD …tyle mają wynieść przychody z e-sportu w Polsce w 2018 r. Jeśli ten scenariusz się sprawdzi, wyniki poprawią się o 11 proc. w stosunku do 2016 r…

19 proc. …a taki odsetek fanów e-sportu nad Wisłą stanowią kobiety. To czwarty wynik w skali Europy.