Krak-Brokers idzie w Internet

Tomasz Furman
opublikowano: 07-07-2000, 00:00

Krak-Brokers idzie w Internet

PRIORYTET: Kierowany przez Dariusza Marciniaka Krak-Brokers zamierza wzmocnić swoją pozycję na rynku e-commerce. fot. MP

Kwotowany na rynku powszechnym CeTO Krak-Brokers chce zdecydowaną większość uzyskanych z emisji akcji środków przeznaczyć na rozwój usług internetowych. Na wrzesień planowane są także przenosiny na GPW.

Najważniejszym celem jest projekt związany z wirtualną giełdą towarową — NetBrokers, następnie internetowe biuro maklerskie i vortal finansowy utworzony na bazie Tygodnika Finansowego.

Jeżeli Krak-Brokers uda się sprzedać całą oferowaną emisję akcji serii H, tj. 1 mln akcji po 8,10 zł, to do końca 2000 roku spółka dokapitalizuje NetBrokers kwotą od 2 do 4 mln zł. Po dołączeniu nakładów, które zamierza ponieść w tym przedsięwzięciu ComArch, łącznie inwestycje obu głównych akcjonariuszy mogą osiągnąć nawet poziom 7 mln zł. Obecnie na stronach NetBrokers dostarczane są głównie informacje dotyczące rynku towarowego, w tym oferty handlowe. Jako pierwszy z dniem 1 lipca zaczął działać segment tematyczny dotyczący rynku mięsa. W dalszej kolejności powstaną katalogi związane z rynkiem zbóż oraz owoców i warzyw. Do końca roku rozbudowana zostanie część analityczna oraz powstanie drugi serwer.

Kolejnym celem emisji, również związanym z Internetem, będzie rozwój działającego przy WGT biura maklerskiego. Krak-Brokers chce stworzyć wirtualne biuro za pośrednictwem którego będzie można w sposób bezpieczny dokonywać transakcji i komunikować się z klientami bez potrzeby tworzenia stacjonarnych placówek. Zarząd spółki myśli też o innych przedsięwzięciach związanych z siecią, a dotyczących przede wszystkim — poza rynkiem krajowym — inwestycji w Rosji. Zarząd Krak-Brokers przewiduje w związku z tym aktywne uczestnictwo w fuzjach i przejęciach zarówno na rynku towarowym, jak i w sektorze e-commerce. Niedawne objęcie 32 proc. udziałów w Invest.com jest jednym z elementów tej strategii. Natomiast pozostałe z emisji akcji serii H pieniądze zasilą środki obrotowe biura handlowego i biura eksportu.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tomasz Furman

Polecane