Krak-Brokers wchodzi w sieć

Tomasz Furman
opublikowano: 2000-03-01 00:00

Krak-Brokers wchodzi w sieć

DWA RAZY INTERNET: Krak-Brokers kierowany przez Dariusza Marciniaka chce prawie wszystkie środki, które uzyska z nowej emisji, przeznaczyć na stworzenie wirtualnej giełdy towarowej i wirtualnego biura maklerskiego. fot. Małgorzata Pstrągowska

Kwotowany na CeTO Krak-Brokers zamierza jeszcze wiosną tego roku złożyć w KPWiG prospekt emisyjny. Na jego podstawie spółka chce wyemitować od 0,3 mln do 1 mln akcji serii H. Pozyskane tą drogą środki (6-10 mln zł) będą przeznaczone prawie w całości na rozwój i dofinansowanie działalności internetowej.

Już od kwietnia, klientom Biura Maklerskiego Krak-Brokers zaoferowana zostanie obsługa rachunków przez Internet. Inwestorzy będą mogli przez sieć otrzymywać zarówno codzienne raporty dotyczące stanu ich rachunku, jak i składać zlecenia na WGT. Docelowo spółka chce stworzyć pełnowartościowe wirtualne biuro maklerskie, wzorowane na podobnych instytucjach funkcjonujących zwłaszcza za oceanem. Będzie to pierwszy internetowy broker działający w Polsce na rynku towarowym.

Drugim nie mniej ważnym przedsięwzięciem finansowanym z nowej emisji, będzie realizacja projektu wirtualnej giełdy towarowej. Spółka zależna NetBrokers, w której Krak-Brokers posiada 53 proc. udziałów, uruchomi stronę internetową, zawierającą program operacyjny oraz rozbudowany serwis branżowy. Zainteresowane osoby będą mogły uzyskać tą drogą w czasie rzeczywistym m.in. informacje dotyczące ofert kupna i sprzedaży towarów rolno-spożywczych, informacje z agrorynku, analizy, komentarze oraz dane na temat uczestników rynku składających swoje oferty. W zamian spółka będzie pobierać opłaty od abonamentów, których wartość wraz z wpływami z reklamy w sieci ma wynieść w pierwszym roku działalności 1,5 mln zł.

W początkowym okresie funkcjonowania, NetBrokers będzie obejmował rynek mięsa, zboża, owoców i warzyw. Poza ofertami krajowych podmiotów, będą prawdopodobnie zamieszczane również oferty z krajów Unii Europejskiej i Rosji. Dostęp do nich będzie miało około 500 abonentów. Z czasem przewiduje się rozszerzenie wykonywanej działalności o nowe segmenty rynku towarowego. Stworzone zostaną również klientom warunki do brania udziału w przetargach i aukcjach on-line, co przyczyni się do powstania pierwszej w Polsce elektronicznej giełdy towarowej.