Krezus zerka na biżuterię

GRA
opublikowano: 06-09-2010, 00:00

Fundusz Romana Karkosika wciąż rozmawia o przyszłości Costa Coffee. I skupia się na jubilerce.

Fundusz Romana Karkosika wciąż rozmawia o przyszłości Costa Coffee. I skupia się na jubilerce.

Co z polską siecią barów kawowych Costa Coffee? Wciąż waży się przyszłość trzynastu lokali, która na zasadzie franczyzy prowadzi Narodowy Fundusz Inwestycyjny Krezus, kontrolowany przez inwestora Romana Karkosika. Wszystko dlatego, że brytyjski koncern Whitbread, który jest właścicielem światowej sieci Costa Coffee, przejął kilka miesięcy temu sieć Coffeeheaven. Co dalej z dwiema konkurencyjnymi sieciami, które mają tego samego mocodawcę?

— Umowa franczyzowa nie pozwala nam na komentarz w sprawie ewentualnych transakcji z Costa — mówi Małgorzata Krauze, prezes Krezusa.

W maju Roman Karkosik mówił "PB", że prowadził rozmowy o odsprzedaży Brytyjczykom należącej do Krezusa sieci barów Costa Coffee. Nie akceptował jednak proponowanej ceny.

Kiedy w 2007 r. Krezus ogłaszał inwestycję w sieć Costa Coffee, zapowiadał, że będzie otwierać 15-20 placówek rocznie, a do końca 2011 r. będzie ich już sto w całej Polsce. Na razie to nie wychodzi.

— Nie takie mieliśmy plany, co do rozwoju, ale myślę, że kryzys zweryfikował wiele przedsięwzięć. Nawet wielkie firmy z branży, które miały wejść na Polski rynek, przystopowały albo w ogóle nie przetrwały — zauważa Małgorzata Krauze.

Z raportu półrocznego Krezusa wynika, że polska sieć Costa Coffee jest dziś warta mniej niż przed rokiem. Wyceniono ją na 1,4 mln zł, podczas gdy rok temu na 3,8 mln zł. Nic dziwnego. Zarząd przyznaje, że na wyniki negatywnie wpływa rosnąca konkurencja ze strony Coffeheaven, W Biegu Cafe, Empiku i Starbucksa.

Dlatego Krezus z energią zamierza rozwijać swoją spółkę jubilerską, prowadzącą sklepy Eliza. Fundusz przejął ją w 2007 r. od brata Romana Karkosika. Spektakularnych sukcesów na razie nie widać.

— To biznes przyszłościowy, jednak potrzeba czasu, aby przyniósł oczekiwaną stopę zwrotu. Zmieniamy zarząd, który ma się koncentrować na rozwoju handlu przez internet wszystkich wyrobów jubilerskich, zarówno w detalu, jak i w hurcie. Śledzimy też poczynania konkurencji — wyjaśnia Małgorzata Krauze.

Eliza ma dziś sześć sklepów stacjonarnych (w Bydgoszczy, Toruniu, Grudziądzu i Włocławku) i dwa internetowe. Wyników nie ujawnia, w raporcie półrocznym Krezus napisał tylko, że sprzedaż sklepów ostatnio wzrosła.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane