Nowe zwolnienia rozpoczęły się na początku tego tygodnia, kontynuując cięcia z połowy kwietnia, które były częścią zobowiązania producenta samochodów elektrycznych do zredukowania globalnego zatrudnienia o ponad 10 proc. Źródła, które chciały pozostać anonimowe, twierdzą, że obejmują one pracowników z różnych działów, w tym obsługi klienta, inżynierów, pracowników linii produkcyjnej i zespołu logistycznego w fabryce Tesli w Szanghaju. Zwolnienia w zeszłym miesiącu bardziej dotknęły przedstawicieli handlowych.
Nie wiadomo dokładnie, ile osób zostanie dotkniętych zwolnieniami i jaki będzie ich wpływ na działalność Tesli w Chinach. Przedstawiciele firmy w Chinach nie odpowiedzieli na prośby o komentarz. Globalne spowolnienie popytu na pojazdy elektryczne spowodowało największe w historii zwolnienia w Tesli. Sytuacja jest szczególnie trudna w Chinach, gdzie intensywna konkurencja ze strony rywali, takich jak BYD, oraz słabe nastroje konsumentów negatywnie wpływają na sprzedaż. Dostawy z fabryki w Szanghaju spadły w kwietniu o 18 proc., mimo że ogólny rynek pojazdów nowej energii wzrósł o 33 proc.
Udział Tesli na chińskim rynku zmniejszył się do około 7,5 proc. w pierwszym kwartale 2024 roku, w porównaniu do 10,5 proc. w tym samym okresie poprzedniego roku, zgodnie z obliczeniami Bloomberg News.