Kursy drogie? Szkól za darmo

opublikowano: 17-01-2013, 00:00

60 proc. firm, które nie szkolą pracowników, jako przyczynę podaje wysoki koszt zajęć. Nie wiedzą o ofercie kursów bezpłatnych.

Przedsiębiorcy często rezygnują z podnoszenia umiejętności swoich pracowników, bo ich zdaniem kosztuje to zbyt drogo. Jednocześnie uważają, że sektor szkoleniowy powinien zadbać o większą kontrolę nad jakością kursów — wynika z badania Bilans Kapitału Ludzkiego, które przeprowadziła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Firmy sądzą, że lepszy nadzór dotyczący jakości to największe wyzwanie, jakie stoi przed branżą. Ten postulat dotyczy zarówno zajęć komercyjnych, jak i współfinansowanych z pieniędzy unijnych.

— Zanim napłynie do Polski kolejna transza, warto wyciągnąć wnioski z prawie dziesięcioletniego doświadczenia z funduszami UE. Środowisko trenerów powinno również się rozwijać i dbać o coraz to wyższą jakość oferowanych usług — komentuje Andrzej Szastok, prezes Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

Reprezentanci instytucji edukacyjnych i przedsiębiorców wspólnie wypracowują narzędzia, które pozwolą lepiej dostosować kolejną transzę unijnych pieniędzy na szkolenia do polskiej specyfiki.

— Dynamicznie zmienia się rynek pracy, pogłębiają się dysproporcje między oczekiwaniami pracodawców a możliwościami pracowników. Rośnie potrzeba edukacji, ale tej na najwyższym poziomie. Większa jakość leży w interesie wszystkich zainteresowanych stron, a więc administracji odpowiadającej za zarządzanie funduszami unijnymi, instytucji szkoleniowych i firm, które korzystają z tego rodzaju kursów. Słuchamy wszystkich argumentów i staramy się znaleźć wspólny mianownik — mówi Anna Świebocka-Nerkowska, dyrektor departamentu rozwoju kapitału ludzkiego w PARP.

Dla ponad 60 proc. ankietowanych pracodawców koszt szkoleń jest barierą, która powstrzymuje ich przed inwestowaniem w podnoszenie umiejętności pracowników.

To druga pod względem najczęściej powtarzanych przez firmy przyczyn absencji w kursach. Na pierwszym miejscu (80 proc. wskazań wśród nieszkolących) znalazł się argument, że pracownicy nie muszą być szkoleni, bo już mają odpowiednie umiejętności. Przedsiębiorcy mówią o wysokich kosztach kursów, ale jednocześnie wielu z nich nie wie, że może skorzystać z szerokiej oferty bezpłatnych szkoleń sfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS).

Baza zajęć znajduje się na stronie www.inwestycjawkadry.pl. Obecnie można w niej znaleźć 20 tys. kursów komercyjnych i ok. 5,3 tys. współfinansowanych z EFS.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane