Kurtka hitem kampanii crowdfundingowej

ŁO
opublikowano: 2015-09-04 11:15

Element odzieży szczególnie przydatny w podróży okazał się rewelacją portalu crowdfundingowego Kickstarter. Twórcy zebrali ponad 9 mln USD.

Firma BauBax nadal chyba przecierają oczy ze zdumienia patrząc na kwotę, którą uzbierała w swojej kampanii crowdfundingowej na portalu Kickstarter. Twórcy tak zaprojektowali kurtkę, żeby dała ona użytkownikom 15 różnych funkcji przydatnych w czasie podróży, a wśród nich m.in. kaptur zawierający maskę do snu i dmuchaną poduszkę na szyję, specjalne kieszenie dostosowane do wielkości puszek z napojami, rękawice rozciągające się od rękawów. 

Kurtka BauBax
Kurtka BauBax
BauBax / Kickstarter

Firma chciała pozyskać 20 tys. USD, ale na koniec kampanii na koncie ma ponad 9 mln USD. Pieniądze wpłaciło prawie 45 tys. osób. 

Cena detaliczna kurtki zaczyna się od 160 USD (plus podatki i koszty przesyłki). Producent oferuje kurtkę w czterech różnych wzorach, w tym przypominającym tradycyjną bluzę i marynarkę. 

- Sukces kampanii finansowania jest niesamowitym wyczynem kurtki, w której zdecydowanie bardziej chodzi o użyteczność niż estetykę, ale wszystko nabiera sensu, jeśli weźmiemy pod uwagę ograniczenia wynikające z latania - komentuje portal Quartz

Chodzi o zwężanie foteli lotniczych i eksperymenty linii lotniczych, które szukają nowych sposób na zmieszczenie jak największej liczby pasażerów w samolocie. Na filmikach promocyjnych BauBax widać jednak, że kurtka używana może być nie tylko w samolotach, ale także w czasie podróży innymi środkami transportu. 

Pierwsza partia kurtek trafi do osób wspierających kampanię jeszcze w tym miesiącu. Kurtka jest hitem Kickstartera w kategorii części ubioru, bo do tej pory żadna część garderoby nie pozyskała tylu środków.