Krakowska spółka KZN Rail, wydzielona w połowie 2013 r. jako nowy człon Grupy KZN Bieżanów, zapowiada zwiększoną ekspansję w sektorze specjalistycznej zabudowy rozjazdów. Podstawę do tego dają jej podjęte w ubiegłym roku działania, podnoszące wydajność parku maszynowego.
— Liczymy się z rosnącymi potrzebami rynku w zakresieoutsourcingu najbardziej skomplikowanych prac torowych, związanych z rozjazdami i skrzyżowaniami torowymi. Korzystając z potencjału całej Grupy KZN Bieżanów, wkrótce zaproponujemy naszym kontrahentom usługi związane z bezpieczną logistyką rozjazdów, oparte na innowacyjnym systemie transportu i rozładunku całych bloków rozjazdowych, opracowanym przez spółkę matkę, czyli Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe Bieżanów. Będziemy w stanie zaoferować: konstrukcje, specjalistyczny transport poprawiający jakość rozjazdu na początku jego eksploatacji, profesjonalną zabudowę wraz z pracami dodatkowymi, takimi jak spawanie termitowe — zapowiada Aleksander Furtak, dyrektor ds. realizacji kontraktów KZN Rail.
Obecnie firma jest zaangażowana w prace torowe na zajezdni w Olsztynie. Wcześniej uczestniczyła m.in. w projektach węzłów rozjazdowych na linii kolejowej nr 1 (Częstochowa-Koluszki), CMK (stacja Szeligi), magistrali kolejowej E30 (Bochnia), prowadziła też prace w obszarze miejskiej infrastruktury szynowej (łódzka trasa W-Z, ul. Mogilska w Krakowie, toruńska trasa średnicowa). © Ⓟ