Łączą się amerykańscy giganci medialni

opublikowano: 13-08-2019, 21:36

CBS i Viacom połączą się i stworzą koncern o przychodach sięgających ponad 28 mld USD rocznie.

Fuzja wartości prawie 12 mld USD oznacza, że pod jednym dachem znajdą się takie marki, jak MTV, Comedy Central i Showtime. Powstała w jej wyniku spółka ViacomCBS będzie kontrolowana przez National Amusements, holding należący do miliardera Sumnera Redstone'a oraz jego córkę Shari.

CBS i Viacom były w jednej grupie do 2006 roku. Od tego czasu co najmniej trzykrotnie próbowały się połączyć, ale na drodze stawały spory dotyczące podziału władzy w spółce. 

CBS i Viacom oczekują, że dzięki połączeniu roczne oszczędności sięgną ok. 500 mln USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, bbc.com

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

USA