Ład korporacyjny

MK
05-05-2011, 11:41

Chyba każda osoba związana ze światem biznesu lubi od czasu do czasu poczytać o wielkich inwestycjach, ryzykownych zagrywkach, nieoczekiwanych sukcesach i konsekwentnie osaczanych zdobyczach.

„Ład korporacyjny” Jana Jeżaka (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010)
Zobacz więcej

„Ład korporacyjny” Jana Jeżaka (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010)

Śledząc myśli i działania znanych prezesów i inwestorów, zupełnie bezwiednie kreujemy sobie w myślach alternatywny świat – a w nim te wszystkie porywające zakupy, inwestycje i zagrania robimy my, nie jakiś tam prezes w odświętnym garniturze. Te marzenia – w gruncie rzeczy pozytywne i zdrowe – motywują nas do pracy, zawierania znajomości, uczęszczania na konferencje i czytania prasy branżowej. Chcemy, by stały się rzeczywistością i byśmy naprawdę doświadczali takich wspaniałych emocji jak bohaterowie okładek prasy biznesowej.

Dopóki te marzenia będą tylko marzeniami, nie musisz patrzeć realistycznie na biznes.

Bo gdy jako właściciel lub główny akcjonariusz staniesz przed kadrą zarządzającą twoją pierwszą firmą (stworzona od zera, kupiona lub przejęta), i ten zespół mądrych i doświadczonych ludzi spojrzy na ciebie – osobę z zewnątrz, która wdziera się w ich uporządkowany świat – musisz wtedy dysponować czymś bardziej konkretnym niż naiwne motywacyjne cytaty lub książkowe mądrości. Potrzebujesz wiedzieć czego oczekujesz od tego zespołu, jak dużą dasz im elastyczność w działaniach i jak będziesz ich działania kontrolował, oceniał i udzielał informacji zwrotnej – potrzebujesz wiedzieć jak zorganizujesz w tej firmie zasady ładu korporacyjnego.

Ład korporacyjny to określone zasady myślenia oraz procedury działania. Nie istnieje jeden najlepszy model. W różnych kulturach biznesowych różnie to wygląda np. japoński jest inny niż niemiecki i inny niż anglosaski. Dlatego warto jest znać różne podejścia, aby złożyć sobie z nich model własny, który najlepiej pasuje pod charakter właściciela/akcjonariusza i najlepiej służy jego/jej celom życiowym i biznesowym. Jedni właściciele chcą bowiem doglądać na zasadzie „pańskie oko konia tuczy”, a inni wolą kąpać się w słońcu Lazurowego Wybrzeża i tylko sprawdzać przelewy na koncie. Tak czy inaczej, wprowadzenie w firmie struktury ładu korporacyjnego jest niezbędne, jeśli naprawdę masz ambicje budowy silnej grupy biznesowej lub wręcz biznesowego imperium. Z tej książki dowiesz się wielu ciekawych rzeczy z tej dziedziny.

Książka „Ład korporacyjny” Jana Jeżaka (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010) jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.beck.pl. Szukaj fioletowej okładki z dominem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Ład korporacyjny