Robotyka kolejnej generacji, sztuczna inteligencja, samochody bezzałogowe i analizy big data — to tylko niektóre innowacje, które mogą usprawnić logistykę, a przede wszystkim zwiększyć jej wydajność i elastyczność oraz poprawić jakość obsługi klienta.
Ale aż 95 proc. przedsiębiorców nie zna wszystkich korzyści z wykorzystania cyfryzacji w swoich łańcuchach dostaw — wynika z międzynarodowego badania DHL. Ponad 75 proc. respondentów w rozwiązaniach IT widzi potencjalny sposób na ograniczeniekosztów procesów logistycznych i poprawę rentowności, ale jednak uważa, że przeszkodzą w tym problemy organizacyjne. Natomiast 65 proc. ankietowanych jako główną barierę wymienia opór pracowników przed zmianami, a 64 proc. mówi o niewystarczającym lub długotrwałym zwrocie z inwestycji.
Przedsiębiorstwa, które lekceważą technologie, ryzykują, że zostaną w tyle. Dotyczy to także mniejszych podmiotów. Przy czym wdrożenia powinny być dostosowane do skali działalności.