Las Vegan’s robi słodką emisję

  • Aleksandra Łukaszewicz
opublikowano: 01-12-2020, 22:00

Las Vegan’s chce zebrać 1 mln zł za pośrednictwem platformy Crowdway na produkcję i marketing wegańskiej czekolady.

Las Vegan’s to spółka-córka Manufaktury Czekolady Chocolate Story, polskiego producenta czekolady w procesie bean to bar, czyli od obróbki ziaren kakaowca do odlania tabliczki. Dwa lata temu Manufaktura Czekolady rozpoczęła współpracę z plakacistką BALSI, która przygotowała projekt opakowania do wegańskiej czekolady Las Vegan’s.

– Już wtedy zauważyliśmy duże zainteresowanie - tabliczka była najchętniej kupowana właśnie ze względu na umieszczony na opakowaniu plakat i jego treść - opowiada Marcin Parzyszek, prezes Las Vegan’s.

Nowa spółka

Założyciele Manufaktury Czekolady zdecydowali się na utworzenie nowej spółki, w której nacisk będzie kładziony na aspekty bio i eko.

– Od początku planowaliśmy zebrać w crowdfundingu pieniądze na rozwój tego pomysłu. Manufaktura Czekolady jest dość dużym organizmem, dlatego zdecydowaliśmy się utworzyć drugą, niezależną spółkę. Nie chcieliśmy, żeby Las Vegan’s była po prostu kolejną marką, ponieważ istniało ryzyko, że mogłaby zaginąć w naszym dużym portfolio produktowym - relacjonuje Marcin Parzyszek.

24 listopada spółka wyemitowała pakiet akcji przeznaczony na crowdfunding, stanowiący 25 proc. wszystkich akcji, z możliwością ich odkupu po 3 latach przez Manufakturę Czekolady. Cena odkupienia uwzględnia zwrot z inwestycji na poziomie 8 proc. rocznie oraz możliwość sprzedaży akcji po debiucie giełdowym. Wycena spółki wynosi 4 mln zł.

– Nie wykluczamy kolejnych emisji, czy wejścia na New Connect. Wykonaliśmy wstępny rekonesans i uznaliśmy, że ta akcja pokaże, czy jesteśmy gotowi na giełdowy debiut. Pozyskanie nowych akcjonariuszy pozwoli nam dokładnie poznać rynek produktów wegetariańskich. Założyliśmy trzyletni horyzont czasowy, ponieważ przed nami nadal dużo pracy: m.in. dopracowanie receptur, zamówienie maszyn, budowanie kanałów dystrybucji - mówi Marcin Parzyszek.

Plan wdrożenia nowej marki zakłada obrót wynoszący 1,5 mln zł pod koniec 2023 r., przy marży EBITDA na poziomie 15 proc.

Pomysł na słodki biznes
Pomysł na słodki biznes
Marka i spółka Las Vegan’s powstała dzięki wieloletniemu doświadczeniu właścicieli Manufaktury Czekolady Chocolate Story - Krzysztofa Stypułkowskiego, Tomasza Sienkiewicza oraz Marcina Parzyszka - prezesa Las Vegan’s.
materiały prasowe

Inwestycja w maszyny

Jak podaje spółka, jej celem jest stworzenie marki czekolady wegańskiej o czystym składzie i w ekologicznych opakowaniach. Z tego względu Las Vegan’s zamierza przeznaczyć 520 tys. zł na zakup maszyn pakujących oraz 50 tys. zł na wdrożenie certyfikatu bio.

– Chcemy, żeby tabliczki Las Vegan’s trafiły do szerszej grupy odbiorców, a żeby mieć szansę na dystrybucję np. w sieciach handlowych na tzw. zdrowej półce, cena tabliczki nie powinna przekroczyć 10 zł - tłumaczy Marcin Parzyszek.

W Manufakturze Czekolady proces pakowania odbywa się ręcznie. Las Vegan’s zamierza korzystać z budynków spółki-matki, ale wykorzystywać nowy park maszyn, zakupionych z pozyskanych funduszy.

Trzyletni plan Las Vegan’s uwzględnia stopniowe wdrażanie produktów. Na początek firma planuje zająć się dystrybucją w ramach Manufaktury Czekolady i oferować produkty niewymagające maszynowego pakowania. Z czasem sieć dystrybucji w Polsce ma zostać rozszerzona o sieci sklepów oraz hurtownie produktów bio i zdrowej żywności, a gama produktów powiększona. Na IV kwartał 2021 r. zaplanowano rozpoczęcie sprzedaży produktów pakowanych maszynowo, a w 2022 r. ekspansję na rynki europejskie.

Prosperujące rynki

W Polsce rośnie zarówno rynek produktów wegańskich jak i czekolady. Milion Polaków deklaruje bycie wegetarianinem lub weganinem, a kolejne 2 mln planuje zrezygnować z mięsa - wynika z raportu food-trendów 2019 dla Pyszne.pl. W badań opinii publicznej wobec produktów i dań roślinnych przygotowanego przez Roślinniejemy ponad 28 proc. osób zadeklarowało, że je produkty roślinne od czasu do czasu, a 31 proc., że nie je ich, ale mogłoby spróbować. Las Vegan’s zakłada, że osoby te zostaną ich klientami.

– Liczymy, że uda nam się dotrzeć nie tylko do zadeklarowanych wegetarian, ale i szerszej grupy odbiorców: osób zainteresowanych wegańskimi produktami i tych, którym los naszej planety nie jest obojętny - mówi Marcin Parzyszek.

Polska jest największym rynkiem czekolady w Europie Środkowo-Wschodniej. E.Wedel opierając się na danych firmy Nielsen podaje, że rynek ten w Polsce jest wart 7,6 mld zł. W 2019 r. statystyczny Polak wydał ok. 190 zł na produkty czekoladowe, najczęściej kupując czekoladę mleczną. W ciągu ośmiu miesięcy 2020 r. produkcja czekolady wzrosła o 6,1 proc. w stosunku do ubiegłego roku osiągając poziom 191 tys. ton.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane