Duński producent zabawek dołączył do elitarnego grona najbardziej wartościowych marek na świecie, gdzie pałeczkę lidera w rankingu Interbrands od lat dzierży już Apple.
Lego ma za sobą bardzo dobre półrocze – ze wzrostem sprzedaży o 18 proc. i zyskiem netto na poziomie 31 proc. Teraz największy na świecie producent zabawek zadebiutował na 82. miejscu w dorocznym rankingu Interbrands 100 Najlepszych Globalnych Marek.
Duńska marka została wyceniona na 5,36 mld USD, co było najlepszym tegorocznym debiutem w rankingu. Pozostali debiutanci zajęli ostatnie cztery pozycje na liście – PayPal (4,25 mld USD), Mini (4,24 mld USD), Moët & Chandon (4,13 mld USD), Lenovo (4,11 mld USD).
Najcenniejszy Apple został wyceniony w rankingu na 170,27 mld USD, a wartość marki giganta z Cupertino wzrosła o 43 proc. Wartość marki Google wzrosła w tym czasie o 12 proc. do 120,31 mld USD. Trzecia na podium Coca-Cola wyceniona została na 78,42 mld USD – to spadek o 4 proc.
To już kolejny sukces marki Lego w tym roku. W lutym firma konsultingowa Brand Finance opublikowała kolejną edycję rankingu najsilniejszych i najbardziej wartościowych marek świata, w którym ogłosiła Lego najmocniejszą marką na świecie.