Lektury

Grzegorz Kozyra
25-01-2001, 00:00

Najprostszy sposób kupna

Eksperci wymieniają kilka kryteriów, które powinien spełniać sklep internetowy, by odnieść sukces. Są to: świadomość marki, rozpoznawanie potrzeb konsumenta i koncentrowanie się na nich, pozycja marki wiodącej, szeroki wybór towarów, świetny system dystrybucji bazujący na sieci tradycyjnych sklepów, ukierunkowanie na sprawną obsługę klienta, koncentrowanie się również na detalach i łatwość obsługi strony internetowej. W Polsce działa kilkaset tzw. serwisów handlowych skierowanych do sektora b2c, ale zaledwie kilka z nich spełnia wymienione warunki. Stąd trudno obecnie mówić o silnej konkurencji w handlu elektronicznym. Zaawansowany internauta potrafi wymienić zaledwie kilka adresów, gdzie można kupić książki i CD, jeden, no może dwa sklepy oferujące elektronikę i komputery. W zasadzie każdy nowy profesjonalnie działający serwis handlowy rozwija rynek i uzupełnia ofertę. Wirtualne sklepy należące do Easy Net powstały na bazie tradycyjnych sieci sklepów EMPiK, Galeria Centrum, Smyk. Rozpoznawalność tych marek w społeczeństwie wynosi od 51 do 79 procent. Fundamentalne znaczenie ma także możliwość korzystania z zaplecza logistycznego sieci tradycyjnej.

„Supermarket News”

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Kozyra

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu