Lektury

Grzegorz Kozyra
opublikowano: 2001-01-30 00:00

Lektury

Reklama telekomunikacji

W zeszłym roku branża telekomunikacyjna wysunęła się na pierwsze miejsce wśród reklamodawców. Wyprzedziła takie grupy, jak: motoryzacja, napoje i farmaceutyki. Firmy telekomunikacyjne są klientami pożądanymi przez agencje reklamowe. Posiadanie takiego klienta wiąże się z pieniędzmi i sławą, bo kampanie reklamowe tych firm przyniosły ich autorom wiele nagród na festiwalach. Reklamie telekomunikacji towarzyszą obecnie dwa zjawiska. Pierwsze to rozszczepienie budżetów. Drugie to zeszłoroczna zmiana kampanii wizerunkowych dwóch największych operatorów sieci GSM. Dotychczasowe kampanie firm telekomunikacyjnych należały do najdroższych produkcji w polskiej reklamie. Teraz przyszedł czas na kampanie spokojne, średniobudżetowe.

Od stycznia do listopada 2000 r. firmy telekomunikacyjne wydały na reklamę 546 812 910 zł. Monitoring wydatków, przeprowadzony przez Expert Monitor, obejmuje telewizję, prasę, radio i kino. Najwięcej wydała na reklamę w tych mediach Era GSM: 113 704 717 zł. Na drugim miejscu znalazł się Plus GSM, z kwotą 110 324 086 zł. Kolejne miejsce zajmuje Idea Centertel, która wydała na samą reklamę telewizyjną Idei Centertel i Idei Centertel POP 56 421 898 zł.

„Press”