Lepiej skrojony Redan

  • Anna Pronińska
opublikowano: 15-11-2013, 00:00

Odzieżowa spółka wychodzi na prostą. Na otwarcie szampana jest jednak za wcześnie.

Po trzech kwartałach 2013 r. grupa Redan (marki Top Secret, Troll, Drywash i sieć dyskontowa TextilMarket) wciąż jest na minusie (strata netto sięgnęła 0,5 mln zł), ale wygląda na to, że po trudnych latach nadchodzą lepsze miesiące.

— Tegoroczne przychody będą wyższe niż w 2012 r. [wówczas 440 mln zł — przyp. red.]. Będziemy na plusie — zapewnia Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu. O tym, na jak dużym, zdecydują najbliższe tygodnie.

Koniec roku to najlepszy sezon dla branży. Wiceprezes jest optymistą, choć nie spodziewa się wielkich zysków. Spółka będzie kontynuować optymalizację kosztów. Zamknie jeszcze kilka własnych sklepów. Tylko w tym roku zlikwidowała już 21 punktów sprzedaży.

W ciągu trzech kwartałów Redanowi udało się zmniejszyć o ponad 7 mln zł koszty utrzymania sieci. Spółka zarabia na biznesie dyskontowym (TextilMarket) i e-handlu. Straty przynosi część modowa (Top Secret, Troll, Drywash). Szybko się jednak zmniejsza — z 10,7 mln zł po trzech kwartałach 2012 do 1,4 mln zł obecnie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Pronińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy