Lexmark kiepsko kusił klientów

RB, Bloomberg
opublikowano: 24-10-2007, 00:00

Drugi pod względem wielkości producent drukarek w USA zanotował w trzecim kwartale spadek zysków netto o 47 proc., do 45,2 mln USD. Sprzedaż spadła o 3,2 proc., do 1,2 mld USD. Analitycy spodziewali się jednak większych strat. Mimo że firma z Kentucky zwiększyła wydatki na marketing oraz rozszerzyła sprzedaż na sieci detaliczne, to i tak nie udało się jej odebrać klientów rywalom.

— Obniżyliśmy ceny produktów, wprowadziliśmy też nowy design drukarek, ale nawet to nie pomogło — tłumaczy Paul Curlander, szef Lexmarka.

Analitycy uważają, że Hewlett-Packard, największy producent sprzętu do drukowania w USA, będzie nadal wywierał presję cenową nie tylko na Lexmarka, ale również na innych producentów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu