Cetelem wydał dla sieci hipermarketów pierwszą kartę z logo MasterCard. Jest droga, ale spółka nie boi się lichwy.
Carrefour Polska wprowadza do oferty kartę kredytową MasterCard. Wydaje ją we współpracy z bankiem Cetelem.
— Do 2007 r. Carrefour zaoferuje w swojej sieci hiper- i supermarketów około 250 tys. kart kredytowych — mówi Gelles Marion, szef grupy Cetelem w Polsce.
Karta będzie wydawana w sieci sklepów, ale można nią płacić we wszystkich punktach akceptujących MasterCard. Jest ich 23,9 mln na świecie i 150 tys. w Polsce. Dzięki karcie można będzie także pobierać gotówkę z bankomatów.
Oprocentowanie kredytu na karcie wynosi w skali roku około 31,8 proc. Tymczasem zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu lichwie, która ma wejść w życie w 2006 r., oprocentowanie kredytów nie może być wyższe niż 4- -krotność stopy lombardowej, a więc 26 proc. Większość banków już obniżyła stopy na kartach.
— Ustawa wejdzie w życie dopiero w przyszłym roku, w dodatku jej interpretacja nie jest jednoznaczna. Gdy będziemy musieli stosować niższą stawkę, na pewno to zrobimy — twierdzi Gelles Marion.
Cetelem, będący częścią francuskiej grupy BNP Paribas, w styczniu przekształcił się z pośrednika kredytowego w bank. Zakłada roczny wzrost portfela kredytowego na poziomie 30-40 proc., co oznacza, że już za 2005 r. wyniesie on ponad 170 mln zł. Mają mu w tym pomóc karty kredytowe ze znakiem MasterCard.