Od pierwszych godzin kryzysu bank realizuje szereg inicjatyw odpowiadających na trudną sytuację mieszkańców południa Polski. Cel był jasny — działać i myśleć lokalnie o potrzebach osób, które najbardziej potrzebują wsparcia. W pierwszych godzinach po informacjach o powodzi bank podjął się spontanicznej zbiórki darów w centrali oraz oddziałach. Niewiele później VeloBank zdecydował o wysłaniu na zalane tereny kilku transportów z niezbędnymi produktami — wodą butelkowaną, żywnością i artykułami higienicznymi, które dzięki współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem trafiły bezpośrednio do potrzebujących.
— W VeloBanku pomagamy nie tylko z perspektywy centrali firmy, ale w dużej mierze dzięki ogromnemu zaangażowaniu pracowników oddziałów i placówek partnerskich. W gronie tysięcy osób bezpośrednio obsługujących klientów banku znaleźli się również powodzianie, którzy ucierpieli w tegorocznej katastrofie. To im oraz lokalnym społecznościom z południowych regionów ruszyli na pomoc współpracownicy z całego kraju. Pojawili się tam, gdzie wsparcie było najbardziej potrzebne — podkreśla Marta Chmielewska, dyrektorka Biura Komunikacji Wewnętrznej VeloBanku.
— Równolegle realizowaliśmy prace nad wdrożeniem rozwiązań skierowanych do powodzian, którzy korzystają z naszych produktów finansowych. W zakresie kredytów hipotecznych posiadamy rozwiązania czasowo zawieszające całość lub część raty (do 3 miesięcy). Klient może wystąpić o inne zmiany warunków spłaty, które pozwolą mu na zmniejszenie obciążeń związanych z kredytem. Tego typu wnioski rozpatrujemy priorytetowo. Podobnie wnioski dotyczące wydania zgody na wypłatę przez ubezpieczyciela odszkodowań w związku z zalaniem czy zniszczeniem nieruchomości, stanowiących zabezpieczenie kredytu, rozpatrywane są w pierwszej kolejności — dodaje Marta Chmielewska.
Najważniejsze jednak, że w wypadku każdego z produktów VeloBanku powodzianie mogą liczyć na indywidualnie ustalane warunki umowne oraz na błyskawiczną obsługę.
W ramach sponsoringu nad Via Dolny Śląsk, jednym z najpopularniejszych cykli wyścigów kolarskich dla amatorów, po wyścigu, który odbędzie się 6 października w Sobótce, VeloBank przekaże na rzecz fundacji współpracującej z Via Dolny Śląsk złotówkę za każdy kilometr przejechany przez uczestników imprezy. Pieniądze zostaną przekazane Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Sobótce.
VeloBank zakupił też pulę biletów na koncert charytatywny „Usłysz Śląsk”, który 20 października odbędzie się w Teatrze Wielkim w Warszawie. Cały dochód z wydarzenia przekazany zostanie ofiarom powodzi. Zaproszenia na koncert rozdane zostaną wśród pracowników, w ramach wewnętrznej inicjatywy charytatywnej.
— To, co dla nas ważne, to wdrażanie działań ściśle odpowiadających na bieżące potrzeby związane z powodzią. One będą ewoluować; już teraz analizujemy, co można zrobić dla poszkodowanych dziś, a co za wiele tygodni, kiedy uwaga wielu z nas nie będzie już tak ściśle skupiona na potrzebach ofiar tej ogromnej katastrofy — zauważa Luiza Lisowska, dyrektorka Departamentu Administracji VeloBanku.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania związane z ulgami dla osób poszkodowanych, skontaktuj się z bankiem poprzez stronę https://www. velobank.pl/kontakt lub połącz telefonicznie z numerem +48 664-919-797.