LPP podsumowało koronawirusowe straty

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2020-06-25 07:54

Odzieżowa spółka LPP przedstawiła wyniki za I kwartał roku obrotowego 2020/2021, trwającego od 1 lutego do 30 kwietnia.

Przychody ze sprzedaży spadły o 35 proc. do 1,18 mld zł, strata operacyjna wyniosła 260 mln zł (wobec 64 mln zł zysku przed rokiem), a strata netto sięgnęła niemal 362 mln zł (wobec 23 mln zł zysku przed rokiem). 

Reserved jest jedną z marek należących do LPP
Reserved jest jedną z marek należących do LPP
Materiały Prasowe

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) w I kwartale 2020/21 zmalały o 57 proc..

Wpływ na spadek sprzedaży porównywalnej miało zamknięcie sklepów stacjonarnych wszystkich marek Grupy LPP spowodowane decyzjami rządów poszczególnych państw.

"Mimo, że sukcesywne zamykanie sklepów miało miejsce w drugim miesiącu finansowego kwartału tj. od połowy marca, to już w pierwszym miesiącu tj. lutym zauważalne było spowolnienie popytu na zakup odzieży w sklepach stacjonarnych i osiągane LFL w wysokości -1 proc.. Jednakże największe spadki LFL Grupa zanotowała w kwietniu tj. spadek o 100 proc., co było wynikiem zamknięcia prawie wszystkich sklepów stacjonarnych grupy.

Przychody ze sprzedaży internetowej w I kwartale 2020/21 osiągnęły wysokość 384 mln zł tj. 120,5 proc. więcej niż przed rokiem. Około 53 proc. sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju.