Czytasz dzięki

LPP podsumowało koronawirusowe straty

opublikowano: 25-06-2020, 07:54

Odzieżowa spółka LPP przedstawiła wyniki za I kwartał roku obrotowego 2020/2021, trwającego od 1 lutego do 30 kwietnia.

Przychody ze sprzedaży spadły o 35 proc. do 1,18 mld zł, strata operacyjna wyniosła 260 mln zł (wobec 64 mln zł zysku przed rokiem), a strata netto sięgnęła niemal 362 mln zł (wobec 23 mln zł zysku przed rokiem). 

Zobacz więcej

Reserved jest jedną z marek należących do LPP

Materiały Prasowe

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) w I kwartale 2020/21 zmalały o 57 proc..

Wpływ na spadek sprzedaży porównywalnej miało zamknięcie sklepów stacjonarnych wszystkich marek Grupy LPP spowodowane decyzjami rządów poszczególnych państw.

"Mimo, że sukcesywne zamykanie sklepów miało miejsce w drugim miesiącu finansowego kwartału tj. od połowy marca, to już w pierwszym miesiącu tj. lutym zauważalne było spowolnienie popytu na zakup odzieży w sklepach stacjonarnych i osiągane LFL w wysokości -1 proc.. Jednakże największe spadki LFL Grupa zanotowała w kwietniu tj. spadek o 100 proc., co było wynikiem zamknięcia prawie wszystkich sklepów stacjonarnych grupy.

Przychody ze sprzedaży internetowej w I kwartale 2020/21 osiągnęły wysokość 384 mln zł tj. 120,5 proc. więcej niż przed rokiem. Około 53 proc. sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju.

b960cf00-66b9-11ea-bc55-0242ac130003
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane