M-kupowanie coraz modniejsze

opublikowano: 13-11-2015, 18:00

Już 30 proc. konsumentów robi zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych – wynika z danych Izby Gospodarki Elektronicznej. Grupa ta systematycznie się powiększa.

Co najczęściej kupujemy przez smartfony lub tablety? Z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej “M-commerce. Kupuję mobilnie” wynika, że elektronikę. Do takiej formy zakupu sprzętu przyznaje się 42 proc. ankietowanych Polaków. Dość sporo, bo 39 proc. badanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych nabywa produkty z kategorii moda, głównie odzież i obuwie, 29 proc. wyszukuje natomiast kosmetyków. Co ciekawe, 21 proc. ankietowanych przyznaje, że w ramach m-zakupów nabywa także leki i suplementy. 

Sprawdzono też, jakie formy płatności mobilnych preferują Polacy. Wynik: 64 proc. ankietowanych decyduje się na przelew bankowy. Popularne są również przelewy internetowe -  korzysta z nich 59 proc. konsumentów. „Mobilni” klienci nadal sięgają również po karty płatnicze. 

- Bez względu na to, czy zakupy robimy mobilnie, czy też nie, cały czas obowiązują nas te same zasady, które pozwalają na zachowanie bezpieczeństwa w sieci. Jeśli ktoś żąda zapłaty z góry i podaje dane wyłącznie jednej opcji płatności, skorzystanie z niej może być ryzykowne. Godne zaufania serwisy zazwyczaj oferują różne opcje płatności. Operatorzy płatności, którzy obsługują sprzedawców internetowych często oferują dodatkowe programy ochrony kupujących – zaznacza Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, inicjator kampanii „Kupuję w internecie”.

Konsumenci w Polsce, szukając informacji o produkcie, chętnie korzystają natomiast z porównywarek cenowych – 44 proc. wskazań, posiłkują się też opiniami znajomych (39 proc.). Jak zapewniają autorzy raportu, rodzimi konsumenci robią zakupy w coraz bardziej świadomy sposób: sprawdzają informacje o produkcie i samym sprzedawcy, porównują też konkurencyjne oferty. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu