Koncern oczekuje aktualnie skorygowanego zysku w 2019 r. w przedziale 2,57-2,77 USD na akcję. Wcześniejsza projekcja zakładała wynik z przedziału między 2,85 a 3,05 USD. Co istotne, firma spodziewa się również, że całoroczna porównywalna sprzedaż spadnie od 1 do 1,5 proc. To zaskakująca zmiana zważywszy, że wcześniej zakładano wzrost do 1 proc.
Weryfikację prognozy sygnalizowały już niezbyt dobre wyniki za trzeci kwartał, zakończony 2 listopada. Jeden z największych graczy na amerykańskim rynku detalicznym odnotował w nim bowiem 3,5-proc. spadek sprzedaży w posiadanych i licencjonowanych sklepach. Analitycy spodziewali się zniżki o 1 proc.
Macy’s obarczył winą niesprzyjające warunki pogodowe, przedłużającą się letnia pogodę, która uderzyła w sprzedaż kolekcji zimowych.
Komunikat spółki spotkał się z natychmiastową reakcją inwestorów, którzy w przedsesyjnym handlu przecenili walory o prawie 5 proc.