Maksymalna kara dla „Telefonii Polska Razem”

DI
09-01-2017, 10:50

UOKiK po raz pierwszy w swojej historii nałożył maksymalny wymiar kary za praktyki „Telefonii Polska Razem” godzące w słabszych uczestników rynku. Spółka ma zapłacić 1,97 mln zł.

Urząd uznał, że spółka PGT, działająca pod nazwą handlową „Telefonia Polska Razem”, wprowadzała konsumentów w błąd.

- Podawała się za dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego, oferując zmianę warunków umowy. W rzeczywistości konsumenci podpisywali umowy z nowym operatorem – wyjaśnia Urząd. 

Do UOKiK wpłynęły liczne skargi dotyczące praktyk PGT. Wszczął postępowanie przeciwko spółce, a także wydał ostrzeżenie konsumenckie. Analizując sprawę sprawdził m.in. rozmowy telefoniczne z konsumentami, a także przesłuchał świadków.

- Zapisy rozmów telefonicznych potwierdziły, że konsumenci byli wprowadzani w błąd co do tożsamości oferującego usługę – głosi komunikat.

UOKiK jest przekonany, że PGT celowo wprowadzała w błąd, żeby pozyskać jak największą ilość klientów. Spowodowało to znaczne straty finansowe dla konsumentów

- Spółka nie zmieniła swoich praktyk nawet pomimo licznych skarg klientów oraz prowadzonego postępowania przez UOKiK. Urząd nie znalazł w tej sprawie żadnych okoliczności łagodzących, dlatego na przedsiębiorcę została nałożona maksymalna kara, przewidziana przez przepisy – blisko 10 proc. obrotu osiągniętego w poprzednim roku. Sankcja wyniosła ponad 1,97 mln zł – napisano w komunikacie.

Od decyzji przysługuje spółce odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Maksymalna kara dla „Telefonii Polska Razem”