Maluchy nie wszystko robią same

SW
opublikowano: 24-01-2012, 00:00

Księgowość i podatki — te obszary najmniejsze firmy najchętniej zlecają podmiotom zewnętrznym.

Mikro- i małe firmy coraz chętniej korzystają z pomocy z zewnątrz — jak wynika z raportu o sytuacji tego sektora w 2011 r. Banku Pekao, aż 35 proc. spośród 7 tys. ankietowanych mikro- i małych przedsiębiorstw regularnie korzysta z outsourcingu, a 18 proc. z firmami zewnętrznymi współpracuje od czasu do czasu.

Przy tym najwięcej klientów firm outsourcingowych jest wśród małych przedsiębiorstw (70 proc.), a wśród mikro- takie skłonności zdradza 52 proc. ankietowanych.

W ubiegłym roku było podobnie, choć z outsourcingu korzystało nieco mniej badanych (33 proc.). Niemniej jednak wyniki badania świadczą o zainteresowaniu również najmniejszych podmiotów pomocą z zewnątrz, dzięki której mogą skupić się na podstawowej działalności. Jak mówi raport, najbardziej pożądaną formą pomocy jest księgowość i podatki. Z takich usług korzysta 74 proc. badanych. Niewiele mniej było ich rok wcześniej — 71 proc.

W dalszej kolejności znajdują się usługi prawne i technologiczne (po 20 proc). W porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła liczba firm zainteresowanych tymi usługami. Dla porównania w ub.r. z outsourcingu technologicznego korzystało 7 proc. firm. Natomiast rzadziej niż w 2010 r. maluchy korzystają z usług firm zajmujących się marketingiem i reklamą (17 proc., wobec 21 proc. w ub.r.).

Outsourcingu w największym stopniu potrzebują firmy z branży budowlanej (59 proc.), produkcyjnej (57 proc.), usługowej (51 proc.) oraz handlowej (49 proc.). Najwięcej zainteresowanych współpracą z firmami zewnętrznymi można znaleźć w województwie opolskim (58 proc.), śląskim (57 proc.), lubuskim (57 proc.) oraz dolnośląskim (54 proc.). Najmniej mikro- i małych firm zainteresowanych outsourcingiem jest w województwie świętokrzyskim (42 proc.).

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: SW

Polecane