Mamy styczeń? EasyGo kwitnie

MAG
opublikowano: 13-02-2009, 00:00

Nie wszystkim sprzedaż

Nie wszystkim sprzedaż

spada. Turystyczny serwis

EasyGo.pl miał świetny

pierwszy miesiąc roku.

Boi się jednak

samospełniających prognoz.

Branża turystyczna podzieliła się. Jedni skarżą się na kryzys, inni widzą w nim szanse na wzmocnienie pozycji. Do tych ostatnich zalicza się portal turystyczny EasyGo.pl. Firma zwiększyła w styczniu sprzedaż o 30 proc. w porównaniu z pierwszym miesiącem ubiegłego roku. W tym samym czasie giełdowy Travelplanet.pl zanotował spadek sprzedaży o 12 proc. (do 13,6 mln zł, w EasyGo.pl wzrosła do 5,2 mln zł ). Travelplanet.pl to największa spółka z tej branży w Polsce. Jej sprzedaż w ubiegłym roku szacuje się na 155 mln zł, podczas gdy EasyGo.pl — 55 mln zł. Między tymi dwiema firmami znalazł się portal Wakacje.pl ze sprzedażą na poziomie 95 mln zł.

Obalanie mitów

Styczniowe spadki zarząd Travelplanet.pl tłumaczy "mniejszym popytem na usługi turystyczne wynikającym ze znacznego pogorszenia się koniunktury gospodarczej w Polsce". I spodziewa się dalszych wahań.

— Zdaniem moich branżowych kolegów, w związku z tzw. kryzysem, oferty wakacyjne są i będą coraz droższe, założone wyniki sprzedażowe trudne do wypracowania, a część klientów zrezygnuje w tym roku z wakacji w ogóle. Pewnie paradoksalnie po takich przekazach ludzi odpowiedzialnych za budowanie siły tego sektora może tak właśnie się stać — komentuje Mateusz Kazieczko, prezes EasyGo.pl.

Jednak wyniki jego firmy zaprzeczają kryzysowi. Najnowszy raport EasyGo. pl obala też mit dotyczący drożejących ofert. Ich średnia wartość wyniosła w styczniu 4445,87 zł.

— To wzrost ceny w stosunku do stycznia 2008 tylko o 30 zł — podkreśla Mateusz Kazieczko.

Tego jeszcze nie było

W styczniu klienci EasyGo.pl kupowali oferty last minute na narty (np. na luty 21,3 proc.) lub do krajów egzotycznych albo już rezerwowali wakacje letnie (najwięcej osób na czerwiec: 16,13 proc. klientów). Największy procentowo udział w sprzedaży miało biuro Exim (12 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się Itaka (11,7 proc.), Otium (11,5 proc.), Neckermann (10,8 proc.) i Sun Fun (8,4 proc.). Klienci EasyGo.pl na medal ocenili pracę rezydentów biura Selectours (5 punktów na 5 możliwych, tego jeszcze nie było!). Dobre oceny dostali też pracownicy Sky Club, firmy z ofertą z wyższej półki założonej przez Triadę (4,25 pkt), giełdowego Rainbow Tours, Alfa Star i Sun Fun. Turyści ocenili też zgodność oferty katalogowej z rzeczywistością. Tu najwięcej — 4,83 pkt — zdobyło biuro Selectours, wysoko znalazły się też Rainbow Tours, Sky Club, Sun Fun oraz Ecco Holiday.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy