Udało się: Niemcy będą produkować w Polsce rejsowe autobsy Neoplan i miejskie piętrowe.
Udało się: Niemcy będą produkować w Polsce rejsowe autobsy Neoplan i miejskie piętrowe.
Udało się: Niemcy będą produkować w Polsce rejsowe autobsy Neoplan i miejskie piętrowe.
Udało się: Niemcy będą produkować w Polsce rejsowe autobsy Neoplan i miejskie piętrowe.
Spółka Man Bus dostała wczoraj zezwolenie na drugi już projekt w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Starachowice. Firma obiecała co najmniej 26 mln zł inwestycji do połowy 2015 r., zwiększenie zatrudnienia o 50 nowych pracowników do 1551 osób i utrzymanie tego poziomu do 2013 r. Man Bus rozpocznie produkcję nowych rodzajów autobusów — rejsowych typu premium (marki Neoplan, takimi autobusami jeżdżą m.in. piłkarze Lecha Poznań czy Bayernu Monachium) i miejskich piętrowych. "PB" informował w sierpniu, że Starachowice starają się o tę inwestycję. W grę wchodziły również zakłady Man w Turcji i Niemczech. Wówczas była mowa o 40-50 mln zł inwestycji, kilkudziesięciu miejscach pracy i szansach na centrum kompetencyjne.
— Inwestorzy zwykle obiecują w zezwoleniu nieco niższe wartości. Podczas rozmów przedstawiciele firmy mówili o 40 miejscach pracy, więc 10 przybyło. Na razie Niemcy nie kontynuują tematu centrum kompetencyjnego. To zezwolenie to kolejny dowód, że Man rozwija się w Starachowicach. Przypomnę, że na początku z zakładu wyjeżdżały same szkielety autobusów. Dziś są to pojazdy gotowe w 70 proc. Wierzę, że będą coraz bardziej kompletne — komentuje Cezary Tkaczyk, wiceprezes SSE Starachowice.
MAN Bus produkuje w SSE Starachowice, gdzie zainwestował dotychczas ponad 150 mln zł, autobusy miejskie. Finalny montaż odbywa się w fabryce w Sadach koło Poznania. W Polsce grupa jest obecna także w Niepołomicach na terenie Krakowskiej SSE. Zbudowała tu fabrykę ciężarówek za ponad 100 mln EUR i zatrudnia 600 osób. Z kolei w Poznaniu Niemcy otworzyli centrum finansowo-księgowe. Dotychczas MAN zainwestował w Polsce 250 mln EUR. W związku z ubiegłorocznym spadkiem zamówień koncern z Monachium wprowadził w wielu zakładach krótsze dni pracy. W polskich fabrykach ten system obowiązywał tylko w pierwszym kwartale.
Podpis: MAG