Man wybrał Starachowice

MAG
opublikowano: 09-09-2010, 00:00

Udało się: Niemcy będą produkować w Polsce rejsowe autobsy Neoplan i miejskie piętrowe.

Udało się: Niemcy będą produkować w Polsce rejsowe autobsy Neoplan i miejskie piętrowe.

Spółka Man Bus dostała wczoraj zezwolenie na drugi już projekt w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Starachowice. Firma obiecała co najmniej 26 mln zł inwestycji do połowy 2015 r., zwiększenie zatrudnienia o 50 nowych pracowników do 1551 osób i utrzymanie tego poziomu do 2013 r. Man Bus rozpocznie produkcję nowych rodzajów autobusów — rejsowych typu premium (marki Neoplan, takimi autobusami jeżdżą m.in. piłkarze Lecha Poznań czy Bayernu Monachium) i miejskich piętrowych. "PB" informował w sierpniu, że Starachowice starają się o tę inwestycję. W grę wchodziły również zakłady Man w Turcji i Niemczech. Wówczas była mowa o 40-50 mln zł inwestycji, kilkudziesięciu miejscach pracy i szansach na centrum kompetencyjne.

— Inwestorzy zwykle obiecują w zezwoleniu nieco niższe wartości. Podczas rozmów przedstawiciele firmy mówili o 40 miejscach pracy, więc 10 przybyło. Na razie Niemcy nie kontynuują tematu centrum kompetencyjnego. To zezwolenie to kolejny dowód, że Man rozwija się w Starachowicach. Przypomnę, że na początku z zakładu wyjeżdżały same szkielety autobusów. Dziś są to pojazdy gotowe w 70 proc. Wierzę, że będą coraz bardziej kompletne — komentuje Cezary Tkaczyk, wiceprezes SSE Starachowice.

MAN Bus produkuje w SSE Starachowice, gdzie zainwestował dotychczas ponad 150 mln zł, autobusy miejskie. Finalny montaż odbywa się w fabryce w Sadach koło Poznania. W Polsce grupa jest obecna także w Niepołomicach na terenie Krakowskiej SSE. Zbudowała tu fabrykę ciężarówek za ponad 100 mln EUR i zatrudnia 600 osób. Z kolei w Poznaniu Niemcy otworzyli centrum finansowo-księgowe. Dotychczas MAN zainwestował w Polsce 250 mln EUR. W związku z ubiegłorocznym spadkiem zamówień koncern z Monachium wprowadził w wielu zakładach krótsze dni pracy. W polskich fabrykach ten system obowiązywał tylko w pierwszym kwartale.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane