Marketing na terminalu płatniczym

opublikowano: 18-12-2014, 00:00

POMYSŁ NA BIZNES Warszawska spółka ZenCard tworzy program lojalnościowy, w którym narzędziem w komunikacji firmy z klientem jest jego karta płatnicza

Systemy lojalnościowe i rabatowe, wykorzystujące spersonalizowane komunikaty, w punkt trafiające w potrzeby klienta — ten segment, wspierany przez rozwiązania IT i nowe technologie, rośnie w siłę. Także w Polsce powstają kolejne firmy, które próbują zadomowić się na wciąż jeszcze mało zagospodarowanym rynku. Szansy na wdrożenie i rozwój swojego konceptu szuka na nim również warszawska firma ZenCard. Start-up dał się wcześniej poznać jako jeden z uczestników programu akceleracyjnego zorganizowanego przez MasterCard. Firma, założona przez Jarosława Sygitowicza, Marka Rogozińskiego oraz Krzysztofa Klimczaka (prezes), przez rok pracowała pod skrzydłami kartowego giganta. Obecnie stawia pierwsze samodzielne kroki na rynku i promuje swoją platformę lojalnościową dla handlu.

Założyciele spółki ZenCard (od lewej): Marek Rogoziński (dyrektor technologii), Krzysztof Klimczak (prezes) oraz Jarosław Sygitowicz (dyrektor marketingu), wprowadzają na rynek nowy program lojalnościowy dla sektora handlowego. Interakcja z klientami będzie się odbywać z wykorzystaniem ich kart płatniczych.
Zobacz więcej

LOJALNOŚĆ W KARCIE:

Założyciele spółki ZenCard (od lewej): Marek Rogoziński (dyrektor technologii), Krzysztof Klimczak (prezes) oraz Jarosław Sygitowicz (dyrektor marketingu), wprowadzają na rynek nowy program lojalnościowy dla sektora handlowego. Interakcja z klientami będzie się odbywać z wykorzystaniem ich kart płatniczych. Marek Wiśniewski

Marketing na karcie

ZenCard pracuje nad uproszczeniem programów lojalnościowych i rabatowych marek, głównie z sektora retail. Chce zamienić tradycyjne „karty klienta” czy drukowane na papierze rabaty bardziej zaawansowanym systemem. W proponowanym przez firmę rozwiązaniuoferty i działania marketingowe, mające zwiększyć efektywność zakupową konsumentów, są „naliczane” w chwili płacenia za zakupy, przy terminalu płatniczym czy podczas płacenia w sklepie internetowym. Cały proces przebiega w czasie rzeczywistym i klient od razu jest informowany o przysługującej mu zniżce lub kolejnej, przygotowanej dla niego ofercie. System tak skrojonych zachęt wzmacnia komunikacja z kupującymi, odbywająca się już na poziomie mailingu czy telefonicznych wiadomości tekstowych.

— Dokładnie przeanalizowaliśmy to, jak realizowane są obecnie zakupy, i nasze obserwacje zestawiliśmy z najnowszymi trendami, które coraz silniej popularyzują się na rynku, w tym szybkie płatności, technologia NFC, rozwiązania mobile, instalowane na smartfonach, czy wreszcie komunikacja z klientami realizowana z wykorzystaniem technologii beaconów, łącząca dwie przestrzenie online i offline. Nasz system wpisuje się w nowy sposób patrzenia na zakupy i budowania lojalności konsumenta. Jest też osadzony na niezwykle szybko rosnącym rynku płatności elektronicznych, także płatności online — zaznacza Jarosław Sygitowicz, współzałożyciel i dyrektor do spraw marketingu w ZenCard.

Z zagraniczną zniżką

Opracowane przez ZenCard oprogramowanie jest instalowane bezpośrednio na terminalach płatniczych, z możliwością zastosowania w pojedynczym sklepie lub całej sieci, także w obrębie sieci partnerskiej. Pod system mogą też zostać podpięte kanały sprzedaży internetowej i mobilnej.

— Mówiąc obrazowo, system działa jak następna generacja cash back "wypłacana" w czasie rzeczywistym klientowi dla dowolnej karty płatniczej dowolnego banku. Kluczową różnicą jest to, że rabatami zarządza właściciel marki, który cały program lojalnościowy firmuje własnym logo. Jesteśmy oczywiście otwarci na współpracę również z bankami, które pod system mogłyby podpiąć swoich klientów biznesowych — wyjaśnia Jarosław Sygitowicz.

W drodze do Londynu

Rozwiązanie zostało też wyposażone w funkcje analityczne — narzędzie pozwala na rejestrowanie aktywności zakupowej klientów. Na tej podstawie zespoły marketingowe poszczególnych marek mogą precyzyjniej personalizować oferty i wysyłać je do osób najbardziej nimi zainteresowanych. Dotychczas system został zainstalowany w sklepie internetowym Tagomago.pl z perfumami. Niebawem będzie udostępniony również klientom odzieżowego sklepu Risk Made in Warsaw. Ale firma partnerów do współpracy już teraz zamierza poszukać również za granicą.

— Obecnie przygotowujemy się do uruchomienia biura ZenCard w Londynie — zapowiada Jarosław Sygitowicz.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Marketing na terminalu płatniczym