W ramach nowego programu użytkownik będzie mógł poprosić agenta AI — na przykład Microsoft Copilota — o znalezienie żółtych butów do biegania w wybranym rozmiarze. Agent wyszuka dostępne produkty, przedstawi propozycje, a następnie będzie mógł zrealizować zakup i zaproponować najkorzystniejszą formę płatności — poinformowała firma Mastercard w komunikacie opublikowanym we wtorek.
- Mastercard zmienia sposób, w jaki świat dokonuje płatności, przewidując przyszłe potrzeby konsumentów - stwierdził Jorn Lambert, dyrektor ds. produktów w Mastercard.
Firma przekazała również, że współpracuje z International Business Machines nad zastosowaniem tej technologii w relacjach między przedsiębiorstwami.
Chociaż sztuczna inteligencja już wcześniej znalazła zastosowanie w e-commerce, m.in. w reklamie, nowa inicjatywa Mastercard ma na celu skrócenie czasu oraz ograniczenie trudności związanych z wyszukiwaniem konkretnych produktów. Firma podkreśliła, że agenci AI nie będą mieli pełnej swobody w dokonywaniu zakupów — ostateczna decyzja o kupnie nadal będzie należała do użytkownika.
- Wprowadzenie Mastercard Agent Pay to nasz pierwszy krok w kierunku redefinicji handlu w erze sztucznej inteligencji, obejmujący m.in. nowe rozwiązania dla sprzedawców, pozwalające odróżniać zaufanych agentów od potencjalnych oszustów – dodał dyrektor ds. produktów w Mastercard.
