Mastercard daje agentom AI możliwość robienia zakupów za użytkowników

ON, Bloomberg
opublikowano: 2025-04-29 18:29

Przedsiębiorstwo Mastercard nawiązało współpracę z Microsoftem oraz innymi czołowymi firmami z branży sztucznej inteligencji, aby umożliwić agentom AI dokonywanie zakupów online i płatności w imieniu konsumentów – podaje agencja Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W ramach nowego programu użytkownik będzie mógł poprosić agenta AI — na przykład Microsoft Copilota — o znalezienie żółtych butów do biegania w wybranym rozmiarze. Agent wyszuka dostępne produkty, przedstawi propozycje, a następnie będzie mógł zrealizować zakup i zaproponować najkorzystniejszą formę płatności — poinformowała firma Mastercard w komunikacie opublikowanym we wtorek.

- Mastercard zmienia sposób, w jaki świat dokonuje płatności, przewidując przyszłe potrzeby konsumentów - stwierdził Jorn Lambert, dyrektor ds. produktów w Mastercard.

Firma przekazała również, że współpracuje z International Business Machines nad zastosowaniem tej technologii w relacjach między przedsiębiorstwami.

Chociaż sztuczna inteligencja już wcześniej znalazła zastosowanie w e-commerce, m.in. w reklamie, nowa inicjatywa Mastercard ma na celu skrócenie czasu oraz ograniczenie trudności związanych z wyszukiwaniem konkretnych produktów. Firma podkreśliła, że agenci AI nie będą mieli pełnej swobody w dokonywaniu zakupów — ostateczna decyzja o kupnie nadal będzie należała do użytkownika.

- Wprowadzenie Mastercard Agent Pay to nasz pierwszy krok w kierunku redefinicji handlu w erze sztucznej inteligencji, obejmujący m.in. nowe rozwiązania dla sprzedawców, pozwalające odróżniać zaufanych agentów od potencjalnych oszustów – dodał dyrektor ds. produktów w Mastercard.