Masterlink wkracza na nową drogę życia
W Warszawskim Centrum Przemysłowym otwarto nową siedzibę Masterlink Express. Podczas uroczystości, na którą przybyli ambasador Szwecji i prezydent Poczty Szwedzkiej, zaprezentowano BizPak — nowy typ usługi transportowej.
Masterlink Express jest obecny na polskim rynku od 1991 roku. Początkowo jego zasięg obejmował tylko Warszawę. Obecnie firma dysponuje siecią 28 stacji na terenie całego kraju i posiada 22 proc. rynku usług kurierskich. W kwietniu większościowy pakiet udziałów w Masterlink Express został wykupiony przez Szwedzką Pocztę — skandynawskiego potentata w branży transportowej.
— W życiu każdego młodego człowieka następuje moment, w którym spotyka Ją. W przypadku Masterlinka była to Poczta Szwedzka. Ślub nastąpił po półrocznej znajomości i jak każda młoda rodzina szukaliśmy dla siebie domu. Dzisiejsza uroczystość jest podwójnie radosna, bo możemy zaanonsować także przyjście na świat potomka, czyli nowego produktu — cieszy się Grzegorz Grodecki, prezes Masterlink Express.
Jego zdaniem, najcenniejszą częścią posagu, który wniosła strona szwedzka są zaawansowane technologie informatyczne.
— Obsługa logistyczna opiera się na sprawnym przepływie informacji. Siłą napędową jest drogie i trudne do zdobycia oprogramowanie. Korzystając ze szwedzkiego know-how możemy, nie odżegnując się od naszych kurierskich początków, zaoferować klientom usługi nowej generacji — dodaje Grzegorz Grodecki.
W opinii Szwedów, atutem polskiego partnera jest stabilizacja i znajomość lokalnego rynku oraz profesjonalizm pracowników Masterlinka.
— Razem możemy odnieść wielki sukces. Wspólną przyszłość chcemy budować na bazie jakości świadczonych usług, przeznaczonych zwłaszcza dla segmentu rynku „business to business” — zwierza się Ulf Dahlsten, prezydent Poczty Szwedzkiej.
Stefan Noreen, ambasador Szwecji, z zadowoleniem podkreślał wzrost zainteresowania Polską wśród szwedzkich biznesmenów i polityków, czego dowodem jest m.in. spodziewany w 1998 roku 15 proc. wzrost obrotów w handlu dwustronnym. Tradycyjnie jednak Szwedzi stawiają przede wszystkim na zacieśnianie współpracy regionalnej wokół Bałtyku. Także plany inwestycyjne Poczty Szwedzkiej są zakrojone na szerszą niż Polska skalę. Wprowadzenie BizPaka na nasz rynek to początek kampanii, której celem jest stworzenie centrum logistycznego obsługującego wszystkie kraje nadbałtyckie.
Z ROZMACHEM: Zaczynaliśmy skromnie, jednak oczekiwania klientów i nasze własne aspiracje zapewniły nam dynamiczny rozwój — wspomina Grzegorz Grodecki, prezes Masterlink Express.
ROSNĄĆ RAZEM: W kompleksie nie ma już wolnych miejsc. Masterlink dopełnia listę użytkowników. Oczywiście, przesyłamy przez nich paczki. Podstawą naszej polityki jest współpraca z klientami, którzy rosnąc pozwalają rozwijać się nam — twierdzi Michael E. Miller, wiceprezydent ProLogis Poland Management, właściciela Warszawskiego Centrum Przemysłowego.
BAŁTYK BEZ GRANIC: Wierzymy, że wszystkie kraje wokół basenu Morza Bałtyckiego, włączając Polskę, staną się wkrótce jednym rynkiem. Dlatego BizPak, program szybkiego i taniego przesyłania towarów, będzie oferowany w całym tym regionie. Podobna przeznaczona dla firm usługa cieszyła się wielkim powodzeniem w Szwecji. BizPak to jej ulepszona wersja — mówi Ulf Dahlsten, prezydent Poczty Szwedzkiej.
GWARANCJA JAKOŚCI: Oczywiście, ambasada będzie korzystać z usług Masterlinka, wysyłając np. paszporty. Będziemy mieli gwarancję, że dojdą w terminie — deklaruje Stefan Noreen, ambasador Szwecji w RP (z lewej). Zaufanie ambasadora wynika m.in. z bliskiej znajomości z Ulfem Dahlstenem (z prawej), z którym w latach 80. pracował w kancelarii premiera Szwecji Olofa Palmego.