Matkom najtrudniej robić karierę

opublikowano: 02-06-2019, 22:00

64 proc. kobiet i 45 proc. mężczyzn przyznaje, że nie jest im łatwo łączyć pracę z domem.

Kto chce awansować, powinien w sprawy zawodowe angażować się bardziej niż ci, którym na tym nie zależy. Z drugiej strony są zakupy, sprzątanie, wychowywanie dzieci. Obie sfery życia walczą o nasz czas, energię i uwagę. Jedno jest pewne: work-life balance, czyli równowaga między pracą a domem, to mit, szczególnie w przypadku pań. Potwierdza to najnowszy raport Hays „Kobiety na rynku pracy 2019”. Problemy z godzeniem obowiązków prywatnych i służbowych zgłasza niespełna połowa mężczyzn (45 proc.) i aż dwie trzecie kobiet (64 proc.).

Respondenci zgodnie narzekają na brak możliwości wzięcia dni wolnych np. w razie choroby dziecka. Tak samo przeszkadzają im nieelastyczne godziny pracy, nadgodziny i wyjazdy służbowe. Kobiety dodatkowo narzekają na konieczność szybkiego powrotu do pracy po urlopie macierzyńskim oraz trudności z powrotem na wcześniej zajmowane stanowisko. Często pojawia się zarzut, że przedsiębiorcy, menedżerowie, ale też współpracownicy nie wykazują przychylności wobec macierzyństwa. Brak życzliwości widzą zwłaszcza u osób, które obecnie nie wychowują dzieci.

Wiele matek bez trudu łączyłoby pracę z macierzyństwem, gdyby mogły pracować z domu i w czasie, który najbardziej im odpowiada.

— Praca elastyczna nie powinna być traktowana jako przywilej, ale sposób wykonywania zawodowych obowiązków. To rozwiązanie korzystne nie tylko dla kobiet, ale też dla osób potrzebujących czasu na pozazawodowe aktywności oraz opiekujących się rodzicami — komentuje Paulina Łukaszuk, kierownik ds. komunikacji w Hays Poland.

Dzięki postępowi technologicznemu nie trzeba pojawiać się w biurze, by wykonać swoje zadanie. Potrzebna jest tylko dobra wola pracodawców.

Sprawdź program kongresu "HR Summit 2019", 11-12 września 2019, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu