MB Pneumatyka na wszystkich kontynentach

opublikowano: 20-10-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Kolejnym rynkiem, na który wkroczy MB Pneumatyka, będą Indie. Już w listopadzie polska firma podpisze tam pierwszy kontrakt.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się;

  • w jaki sposób MB Pneumatyka chce działać w Indiach
  • który afrykański kraj firma wzięła teraz na celownik
  • co musi zrobić, żeby rozpocząć sprzedaż w USA
  • na jakich odległych rynkach sprzedają się już złączki z Sulechowa

Lubuska firma MB Pneumatyka, jedyny w Polsce i jeden z czterech największych w Europie producentów złączek do układów hamulcowych, właśnie rusza na podbój Indii. W przyszłym miesiącu ma zawrzeć pierwszy kontrakt na dostawy na tamtejszym rynku. Produkcję uruchomi we współpracy z firmą Ajita, która zajmuje się precyzyjną obróbką metali, a wyroby sprzedaje głównie w Europie.

- W czerwcu podpisaliśmy list intencyjny o utworzeniu joint venture. Już od początku roku szkolimy pracowników w Indiach, żeby można było uruchomić tam produkcję spełniającą europejskie standardy jakości. Jestem właśnie po rozmowach z pierwszymi klientami, firmami produkującymi układy pneumatyczne i pojazdy użytkowe. W listopadzie planujemy podpisanie pierwszego kontraktu – mówi Małgorzata Bieniaszewska, właścicielka MB Pneumatyka.

Docenieni w Hanowerze:
Docenieni w Hanowerze:
MB Pneumatyka, którą kieruje Małgorzata Bieniaszewska, uczestniczyła właśnie w targach IAA w Hanowerze, największej motoryzacyjnej imprezie wystawienniczej w Europie. Jako jedna z dwóch polskich firm otrzymała tam nagrodę i wyróżnienie w prestiżowym konkursie Trailer Innovation 2023.
Marek Wiśniewski

Na początku 2023 r. lubuskie przedsiębiorstwo przekaże Ajicie maszyny, które mają dodatkowo podnieść jakość produkcji. W dalszych MB Pneumatyki jest budowa lub zakup zakładu w Indiach. Dla polskiej firmy produkcja w Indiach oznacza nie tylko poszerzenie grona odbiorców, ale też obniżkę kosztów produkcji.

Jeszcze w tym roku firma z Sulechowa chce też podpisać kontrakt w Egipcie. To niepierwszy afrykański kraj na jej celowniku - w zeszłym roku rozpoczęła sprzedaż w Kenii.

- Zrobiliśmy biznesowy rekonesans. Wyniki utwierdziły nas w przekonaniu, że to ważny rynek i chcemy na nim działać, zwłaszcza że Egipt to brama do Afryki – mówi Małgorzata Bieniaszewska.

Na tym nie koniec ekspansji na Czarnym Lądzie.

- Jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, do końca roku podpiszemy pierwsze kontrakty w Rwandzie i RPA. Naszym celem jest rozwój na tych rynkach i promowanie wysokiej jakości produktów. Zamierzamy też zainwestować w edukację mieszkańców – deklaruje właścicielka MB Pneumatyki.

Na horyzoncie majaczą też USA, ale przebicie się na ogromny rynek za oceanem to wielkie wyzwanie.

- W Ameryce obowiązuje specyficzna certyfikacja DOT, bez której wejście na rynek nie jest możliwe. Zdobycie odpowiednich certyfikatów wymaga przeprowadzenia szczegółowych badań złączek każdej średnicy - wyjaśnia Małgorzata Bieniaszewska.

Warto, bo amerykański rynek pozwoliłbym firmie dwu-, a nawet trzykrotnie zwiększyć skalę sprzedaży. Firma z Sulechowa ma już doświadczenie w ekspansji na bardzo odległych rynkach. Złączki do układów hamulcowych sprzedaje m.in. w Australii i w Nowej Zelandii, a z zagranicy pochodzi około 80 proc. jej przychodów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane