mBank testuje pomysły start-upów

opublikowano: 22-12-2015, 22:00

Konkurs mBank StartUP Challenge został ogłoszony przez mBank i Business Link Poland.

Jego ideą było wyłonienie ciekawego rozwiązania, które mogłoby stanowić wsparcie dla oferty banku, zwłaszcza w zakresie systemu oszczędzania, bankowości mobilnej czy oceny ryzyka kredytowego. Finałowe projekty były dopracowywane przez kilka tygodni pod okiem specjalistów mBanku. Najlepszy okazał się koncept Koala Metrics.

Zespół do konkursu zgłosił własny mechanizm umożliwiający profilowanie klientów. Analiza dokonywana jest na podstawie informacji o aplikacjach mobilnych, z których korzystają klienci. Mechanizm w wielu przypadkach pozwala określić np. zawód wykonywany przez klienta lub ustalić, czy ktoś prowadzi aktywny tryb życia.

Teraz rozwiązanie będzie testowane. Jeśli okaże się skuteczne, zostanie wykorzystane w mBanku, np. przy analizie ryzyka kredytowego.

— Problemem małych firm nie jest brak innowacyjnych pomysłów czy rozwiązań technologicznych, ale przebicie się z nimi na rynku. Dzięki tego typu konkursom ich propozycje mogą automatycznie zdobyć skalę i dotrzeć do dużego grona odbiorców — zaznacza Bogna Antosiak, menedżer w departamencie małych i średnich firm w mBanku. © Ⓟ

95 proc. Z taką dokładnością można stworzyć profil klienta, stosując metodę proponowaną przez Koala Metrics. Profil jest tworzony na podstawie używanych przez niego aplikacji — jeśli korzysta z Yanosika, najprawdopodobniej jest kierowcą, Duckie Deck — rodzicem, Endomondo — prowadzi aktywny tryb życia. Rozwiązanie start-upowców zostanie przetestowane w mBanku.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane