Mediatel chce konsolidować rynek

KL
opublikowano: 17-10-2007, 00:00

Operator telekomunikacyjny chce zwielokrotnić przychody. Przede wszystkim dzięki przejęciom. Pobije się z PPWK o Elterix?

Operator telekomunikacyjny chce zwielokrotnić przychody. Przede wszystkim dzięki przejęciom. Pobije się z PPWK o Elterix?

Nowy zarząd Mediatela przez ostatnie tygodnie tworzył nową strategię. Wczoraj ją przedstawił. Tak jak wiele innych spółek, mówi o przejęciach. Już negocjuje z sześcioma firmami.

Zarząd nie chce ujawniać, do jakich akwizycji dojdzie najwcześniej. Jest jednak pewna podpowiedź: na jednym ze slajdów spółka pokazała dziennikarzom obecną pozycję na tle konkurencji. Następny dotyczył przyszłości. Tu Mediatel jest większy, a z tła znikają Długie Rozmowy i Grupa Elterix. Bo spółka je kupi?

— Nie możemy w tej chwili potwierdzić tych informacji — mówi Jacek Niedziałkowski, wiceprezes Mediatela.

Wiadomo jednak, że Mediatel i Długie Rozmowy negocjowały już w tym roku warunki przejęcia. Do fuzji wówczas nie doszło, ale stało się to, zanim do Mediatela wszedł nowy zarząd i nowy inwestor. Z kolei Elteriksem zainteresowany jest giełdowy PPWK, który podpisał z nim list intencyjny w sprawie przejęcia. Transakcji jednak nie sfinalizowano. Oznacza to, że gdyński operator nadal jest na sprzedaż.

Zarząd Mediatela planuje, że przejęcia pomogą firmie zwiększyć przychody z 65 mln zł do 185 mln zł w 2008 r. Jeśli uda się wdrożyć także nowe usługi, przychody mogą wzrosnąć do 195 mln zł. EBIDTA może wzrosnąć do 28,75 mln zł (w tym roku szacunki EBIDTA to 6,5 mln zł).

— To nie prognozy, ale nasze symulacje i cele, do których chcemy dążyć — podkreśla Jacek Niedziałkowski.

Mediatel prawdopodobnie przeprowadzi nową emisję — kierowaną lub z prawem poboru. Chce też zwiększyć swój udział w segmencie małych i średnich firm, dotrzeć do klientów indywidualnych oraz podpisać więcej umów z operatorami zagranicznymi. Jednym z elementów nowej strategii ma być tez lepsza współpraca z TP.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu